IW STi Forum banner

2008 STi Track Car Journal

62K views 87 replies 16 participants last post by  Scargo  
#1 · (Edited)
4-12-2017 Update: Dyno-afstelresultaten van Alpha-motorbouw! Zie bericht #5 voor motorupgrades naar 470 PK!
Image
Mijn eerste dagboek van mijn eerste STi, een 2011 (RIP) is hier. Scargo's First Subaru: 2011 STi Ltd Sedan DGM Veel van de onderdelen ervan gingen in deze, mijn huidige auto, een '08 met lage kilometerstand. Wielophanging modificaties, chassis versteviging, etc. Aero mods: bumper, motorkap, canards en spoiler. Watkins Glen, 2013 Je kunt mijn Subaru race-odyssee ook volgen met foto's en notities op mijn Shutterfly-site.

Attachments

#3 · (Edited)
Re: 2008 STi track car Journal

10-16-2011: Voorwielophanging geĂŻnstalleerd. De schokdempers vervangen door BC-BR coilovers, nieuwe onderste draagarmen en stijvere Whiteline-bussen aan de voorkant van de LCA's. Merk op dat de LCA's rood zijn? Deze LCA's zijn de verbeterde versies die Subaru in 2011 begon te gebruiken. Dus ik heb de mijne vervangen en ze in het proces rood geverfd. De verstelbare Agency-armen achter waren rood geanodiseerd, dus ik dacht dat ik ze zou matchen
Stoelen en harnassen zitten erin.

Injector body "TGV deletes". De obstakels verwijderd, de passages gladgestreken en de spruitstukken en koppen afgestemd op de injector bodies.
Moroso aluminium carterpan en stijvere motorsteunen. Motorsteunen waren een * om te doen! Krik de motor omhoog en heb slechts centimeters ruimte voor je handen en gereedschap. Olie filter bypass blok bevestigd.
Gekocht NOS Setrab koeler voor minder dan de helft van de prijs. Overkill? Ongeveer 12x12x2 en 40 rijen. Heeft een derde tap/uitlaat voor sensor. Zal ook een Accusump gebruiken, een drukvat met olie voor wanneer de oliedruk te laag kan worden.
Nieuwe hogere volume Walbro 255 brandstofpomp. Adapterkit besteld voor Tial Blow-Off Valve naar de FMIC.

Bovenop wat ik in 2011 had, heb ik toegevoegd:
Ported en blueprinted koppen en spruitstukken/raceklepbeurt/afgeronde uitlaatzittingen/Manley veren en titanium houders
Blouch Dominator 2.5 XT-R met 3" luchtinlaat en 8cm turbine A/R
Injector Dynamics - 1000cc
Walbro 255 pomp met montagebeugel voor in de tank. Opgegradeerd naar 450.
Aeromotive 13109 A1000-6 Injected Bypass Regulator.
Agency Power 3" gepolijste aluminium harde turbo-inlaat AP-GDA-174-3-PL
KS Tech MegaMAF 73mm Big MAF Cold Air Intake
Turbo XS type FMIC (TXS & FMS)
Standaard MAF-sensor
Turbo XS FMIC
Grimmspeed EBCS
NGK Iridium IX Bougie LFR7AIX # 2309 (een stap kouder dan STi plug)
Setrab 40 rij 12x12x2 oliekoeler: 450-550 PK #50-640-7612 12.99"X12.20", 45.000-67.000 btu/uur bereik, in combinatie met...
Mocal OT2, 176°F thermostaat bypassklep
Canton 90 graden roterende externe oliefilteradapter (22-597) Bijgewerkt door de olie-warmtewisselaar te verwijderen en AN-leidingen langs de voorkant van de distributiedeksel te laten lopen.
Canton Externe oliefilterbevestiging (#22-625 neemt Ford-stijl, 3/4-16" draad, filters (ik gebruik K&N HP 3001 filters)
Mocal "Titanium" lijn van AN-slang-einden is overal gebruikt, samen met een flinke hoeveelheid Racelight-slang voor -10 AN.
Subaru onderdeel 15018aa050, vervangen door 15018AA090, wat de oliefilterverbinding (of wat de lange buisverbinding elimineert die wordt gebruikt in combinatie met de warmtewisselaar) bij gebruik in combinatie met de Canton 90 graden roterende externe oliefilteradapter (22-597).
Accusump, twee quart
Moroso aluminium carterpan: Bijgewerkt naar KillerB carterpan, windgeleider en opnamebuis
Moroso A/O-scheider Opgegradeerd naar een CRAWFORD A/OS die vervolgens ademt in een JEGS-ademhalings-opvangtank, 555-52201. Ik leeg dit na 2-4 uur.
Perrin krukaspoelie (bijgewerkt naar een Fluidamper)
TGV delete mod en poortmatching
Opmerking: De OEM water-naar-olie warmtewisselaar die op de foto hieronder wordt getoond, is verwijderd en een Canton adapterplaat is geĂŻnstalleerd. Dat met Mocal "Titanium" lijn van AN-slang-einden liet me olieleidingen langs de voorkant van de distributiedeksel en naar de Peterson oliedrukontlastklep, oliefilterblok, Mocal thermostatische bypassklep en koeler lopen.
Image

Dus, ik reed deze standaard motor, dyno-afgesteld door EFI, voor een paar evenementen. Toen brak ik in Summit Point tijdens het rijden van een EMRA Time Trial ringlands toen er olie in de inlaat kwam via een gesloten en overlopende, kleine Moroso A/O-scheider.
Dat bracht me ertoe om een ​​nieuwe OEM shortblock te kopen en CP gesmede zuigers erin te laten vallen. Toen deed ik mijn eerste kopbewerking in jaren en liet ik er een mooie klepbeurt op uitvoeren door Kiwi Engineering. Deze motor heeft 395WHP/391FPT geproduceerd op de dyno van EFI. Hij staat (stond) momenteel in de auto. Hij heeft een korte periode van bijna één tracksessie bij 26+ PSI boost doorstaan!
Alle verdampings-/emissieonderdelen zijn verwijderd en er is een lus van brandstofleiding met terugslagklep achterin geĂŻnstalleerd om de brandstoftank te ontluchten.
Toen installeerde ik de rolkooi en begon ik de voorkant aan te passen en voegde ik de Setrab oliekoeler toe.
Ik heb nu alle dampverzamelsysteem verwijderd dat op deze foto te zien is. Ik heb een ontluchtingsslanglus die naar het dak gaat en weer naar beneden met een terugslagklep aan het einde.
Image

Aangepaste voorbumper facia
Ik heb twee SPA Technique dual/digitale meters geĂŻnstalleerd om de oliedruk en olietemperatuur en watertemperatuur en boost te bewaken.

Attachments

#6 ·

Ik doe mee :D

Zie de 11 als een offer aan de autogoden.
Het was een wake-up call dat ik mechanische dingen moet controleren en hercontroleren als ik veel tijd op het circuit doorbreng. Veel van wat ik doe, is zoals Time Trial ronden of kwalificeren voor een startpositie. Ik ben niet zachtaardig voor mijn auto's of mezelf. Een vangrail raken met meer dan 100 is niet leuk, zelfs niet met een zespuntsgordel.

#5 · (Edited)

12-17 update: Ik heb nu mijn nieuwe "Alpha motor" al meer dan 20 (nu 34 vanaf 9-18) uur laten draaien. Hier zijn de specificaties:
Geroteerde Borg Warner EFR 8374 turbo met .92 turbine A/R. V-gefalangde turbine-uitlaat
Ik heb een N/A RS-inlaatspruitstuk aangepast (grote, lange runners en geen TGVs om te verwijderen). Ik gebruik het omgekeerd.
Supertech +1mm kleppen werden geĂŻnstalleerd samen met GSC 5043 bijenkorfveren met Ti-houders. Ik heb de koppen zelf gepoort en de gebieden rond de zittingen in de verbrandingskamers ontdaan. CC'd en bank stroomde door Heads Up Machine in NY. Gemiddelde flow van 284/219 @ .445", max. lift
Kelford 220-C nokkenassen (272/268 voor DAVCS)
ID 2000cc/m injectoren > verkleind naar nieuw uitgebrachte ID 1300's
CP SC7420, volledig gecoat, gesmeed, 8,2:1 compressiezuigers @ 528 gram zonder ringen en clips.
Wossner, 498 gram H-beam drijfstangen, PL024 (Staal: 40 CrNiMoA) met ARP-bouten.
Gebalanceerde krukas, poelie en vliegwielassemblage.
King XP Racing lagers. Spelingen: Hoofdlagers-1.6 gemiddeld/Stangen-2.0
Standaard boringblok met oliekanalen en -gangen gepoort en/of afgerond. Watergangen aangepast en gladgestreken.
ARP 260-4704 (CA625+ staal) kopbouten
12 mm gepoorte JDM oliepomp: Naast het porten heb ik een diepe 10 mm teruggezet, de drukventiel bypass-zuiger geblokkeerd met een bewerkte plug (die de veer vervangt) en geĂŻnstalleerd:
Peterson #09-0160 externe oliedruk bypass-klep voor filter; bypass-retour gaat naar KB-carter.
Verbeterd ontwerp, hoge flow, gesloten rotor, Subaru waterpomp (2002-2004 WRX waterpomp 21111AA026) Elimineert de waterinlaat van het "oliekoeler"-blok.
Walbro in-tank 450 brandstofpomp en Bosch 0 450 905 021 inline filter toegevoegd in de motorruimte.
Aeromotive 13109 A1000-6 Injectie Bypass Regulator.
Aangepaste brandstofleidingen: Standaard restricties van de aanvoerleiding verwijderd! Alle 6AN-leidingen, aangepaste Cosworth-rails met Radium-brandstofdempers.
4" aluminium CAI. 9x8 conisch luchtfilter
Gepoort en aangepast, 60 mm gasklep. Watergangen geëlimineerd. De helft van de gasklep-as geëlimineerd.
Fluidamper krukaspoelie
Killer B carterpan, pickup en windage tray
Subaru onderdeel #15018aa050 "oliefilterverbinding" gebruikt (of wat de lange buisverbinding elimineert die wordt gebruikt met de oliekoeler/warmtewisselaar) in combinatie met de Canton 90 graden roterende externe oliefilteradapter (22-597).

Al in gebruik:
Ron Davis Radiator
"Oliekoeler"/Warmtewisselaar geëlimineerd. Waterleidingen geëlimineerd (gewone behuizingsplug gebruikt en 21111AA026 waterpomp gebruikt). Subaru onderdeel #15018aa050, de oliefilterverbinding (of wat de lange buisverbinding elimineert die wordt gebruikt met de warmtewisselaar) in combinatie met het gebruik van de Canton 90 graden roterende externe oliefilteradapter (22-597).
Opmerking: Draai de Canton-adapter niet te vast (draai hem vast zoals een oliefilter), tenzij u de pakkingen verwisselt naar een McMaster-Carr #9263K762 Viton O-Ring!

Canton filterbevestiging voor Fords, etc.
Royal Purple 30-8A, K&N HP-3001 of K&N HP-2005 oliefilter gebruikt
2 Qt. Accusump met handmatige klep
Setrab oliekoeler Bijna negen liter olie verversen met filter!
Transmissieolie- en stuurbekrachtigingsoliekoelers (cirkelvormige vinnen over de voorwielkasten)
CRAWFORD A/OS in JEGS ademhalings-opvangtank, 555-52201
Turbo XS FMIC
AANGEPASTE Full Race headers. Aangepaste Up-pipe geconverteerd naar Twin Scroll voor de B-W turbo. Vibrante balgen tussen de zijkanten en volledige V-flensverbindingen van headers naar up-pipe.
Aangepaste 3" downpipe met V-flenzen en onbeperkte V-flens-middensectie
3" full-flow uitlaatsysteem met drie resonatoren
Waarschijnlijk 'sumpin' vergeten...:p

De Accusump bevindt zich nu in de vloer van de passagier.
Zie de laatste auto-mods in post 46.
Zie de laatste Alpha-motorstatus vanaf post 49.

#7 · (Edited)

Mijn voorkant had een afgesloten motorkapschep. Motorkap pinnen. Vergrote opening voor FMIC in facia.
NACA-kanalen voor remkoeling. De opening aan de zijkant van het linker kanaal was voor lucht naar de oliekoeler die zich voor het wiel bevond. Zwarte openingen hadden gaas eroverheen.
Zie latere berichten voor de huidige aero-configuratie met aangepaste bumper facia en CF motorkap.

Attachments

#8 · (Edited)
2008 STi track car Journal: gepland plaatwerk

Dit is in feite hoe ik nu ben geconfigureerd.
AP Racing CF-splitter. Kaminari reverse scoop carbon fiber motorkap, K081016FCC. 20 pond lichtere motorkap! Ongeveer hetzelfde als een aluminium GD-motorkap...
De achterspoiler is Seibon SKU RS0809SBIMP-STI-S. Ik zou niet meer doen, tenzij je meer dan 400WHP of een close-ratio 5e & 6e hebt. Ik heb het gevoel dat de aero me misschien een beetje vertraagt ​​op de top-end, maar de extra stabiliteit is het waard.
Huidige AERO-configuratie (Lime Rock Park)
Image

Attachments

#10 ·

Ik heb net gelezen, blijkbaar heb ik het gemist, waar je besloot een EFR 8374 te gebruiken. Ik ben super enthousiast om je voortgang met deze build en turboselectie te zien.

#11 ·

Ik heb net gelezen, blijkbaar heb ik het gemist, waar je besloot om een EFR 8374 te gebruiken. Ik ben super enthousiast om je voortgang op deze build en turbo selectie te zien.
Bedankt. Ik ook! Ik krijg over een week onderdelen terug van de machinefabriek. Na mijn 3-30 trackdag bij LRP haal ik de huidige motor eruit. Ik weet niet zeker hoe lang het me gaat kosten om hem te bouwen en het fabricagewerk aan de turbo en de sanitair te laten doen.

#12 ·

Had een geweldige dag op het circuit! Zaterdag in Lime Rock Park met NASA.
http://www.iwsti.com/forums/3809744-post18.html
Image

Image

Als iemand geïnteresseerd is, ben ik op zoek naar een protégé of assistent. Ik vind het moeilijk om alles te doen wat ik met de auto wil doen en als ik op het circuit kom, kan ik wel wat hulp gebruiken. Ik vervoer de auto met een trailer. Moeilijk om de bandentemperaturen en -drukken nauwkeurig te controleren, etc. Alles zelf doen, maakt van een leuke dag een lange, zware dag.
Ik ben bereid manieren te vinden om een leergierig, jong racetype te compenseren. Ik wil mijn kennis delen en misschien delen in het gebruik van de auto. Ik kan je helpen met je auto... Ik wil uiteindelijk mijn STi verkopen, zoals hij is. Ik heb een grote HP racemotor die ik op het punt sta te monteren. Dan heb ik een reserve racemotor.
Laat me weten of jij of iemand die je kent geĂŻnteresseerd zou zijn. Ik ben in het centraal-zuidelijke deel van CT. Trouwens, ik ben met pensioen. Mijn tijd is van mij.
Trouwens, ik ben op 8 april met SCDA in LRP.

#13 ·

HĂ©, ik heb je auto gezien in Lime Rock met NASA, maar ik heb geen kans gehad om met je te praten. Ik was daar met mijn bijna standaard 2012 stag 2 swp sti. Mooie build! Ik was aan het praten met ?Steve, ik denk dat dat zijn naam was, en je had de achterste remklauw eruit.

Hoe dan ook, ik zou je graag willen helpen, maar mijn agenda is op dit moment een beetje druk. Als ik je zie bij NASA of scda kom ik langs en help ik je. Ik ben lokaal in Danbury, dus voor het grootste deel ga ik naar Lime Rock.

Ik ben op zoek naar een paar coilovers. Denk je dat de BR BC's goed genoeg zijn of moet ik de trigger overhalen voor een paar AST's?

Ik heb ook naar je andere journal voor je 2011 sedan gekeken. Had je een trackday-verzekering?

#14 ·

Ik sprak met ?steve...

Hoe dan ook, ik zou je graag willen helpen, maar mijn schema is op dit moment een beetje druk. Als ik je bij NASA of scda zie, kom ik langs en help ik je. Ik ben lokaal in Danbury, dus voor het grootste deel ga ik naar Lime Rock.
Ik wil een paar coilovers aanschaffen. Denk je dat de BR BC's goed genoeg zijn of moet ik de trigger overhalen voor een paar AST's?
Ik heb ook naar je andere journal voor je sedan uit 2011 gekeken. Had je een trackday-verzekering?
Ja, het was Steve Hanford. Hij is een goede vriend en ik zou hem aanbevelen als Subie-trackinstructeur, vooral in Lime Rock en vooral omdat hij de handling en eigenaardigheden van Subarus begrijpt! Hij heeft mijn zoon in mijn auto lesgegeven en zal dat blijven doen. Ik zal maandag bij LRP zijn voor een trackday met SCDA. Ik zal gevorderd rijden en mijn zoon, intermediate. Mijn zoon verblijft slechts tijdelijk bij mij. Dit wordt zijn derde trackday; mijn auto krijgt altijd een zware workout als we hem delen! Soms spelen Steve en ik tikkertje.
Ik heb geconstateerd dat de BC BR coilovers voorlopig voldoende zijn. Mogelijk kunt u de veersnelheden die u wilt, op maat bestellen als u ze koopt. Ik denk dat Import Image dat voor mij heeft gedaan. Ik heb ze op medium demping en heb de veerupgrades 8/11+, zoals vermeld in de specificaties. Het is eigenlijk redelijk geschikt voor de straat bij die veersnelheid, maar je zou de koffie in je kopje kunnen verliezen, als je begrijpt wat ik bedoel...:eek:
Ik wil misschien uiteindelijk wat sway/veer-combinaties veranderen, maar dit zou voor serieuze high HP TT-dingen zijn.
Veel zal afhangen van welke zwakheden er aan het licht komen als ik met 450+ WHP rijd en het op de weg zet met 285x30 Hoosier R6's.

Ik heb Geico er eigenlijk toe aangezet om mijn wrak te betalen met behulp van een advocaat. Niet dat ze dat normaal gesproken zouden moeten doen, maar ik had een groeps-/gezinsplan en de

#15 ·

Ja, ik heb een rit gemaakt met Steve als mijn instructeur, aangezien hij die dag zijn auto niet klaar had om te rijden. Steve was erg goed en had veel nuttige tips. Ja, ik zou hem graag de volgende keer als instructeur willen hebben. Geeft hij alleen les voor NASA? Geeft hij ook les voor SCDA?

Wil je je eigen zoon niet instrueren? Of gewoon een ander gezichtspunt krijgen?

Ja, ik heb veel onderzoek gedaan naar de verzekering en ik ben er vrij zeker van dat GEICO niet zou betalen voor een crash op het circuit, aangezien ik hen heb. Ging met ontrack-verzekering, maar het zou elke keer duur worden met hen. Je hebt geluk dat je dekking krijgt...leuk!! Dekking op je hatchback nu?

#16 · (Edited)

Sssst!;) Ik heb hem niet verzekerd omdat het een raceauto is... Maar als ik de Bimmer of mijn Prius :rofl: naar het circuit zou willen brengen, denk ik dat ze wel gedekt zouden zijn. We hebben geen nieuwe clausule/wijziging van de verzekeringsmaatschappij ontvangen na het incident.

Ik ben geen instructeur. De meeste van mijn goede vrienden op het circuit zijn dat wel! Drie met Subarus!! Vier oude knarren.:cool:
Steve geeft les voor veel organisaties. SCDA (voornamelijk), plus NASA, EMRA, Porsche clubs, BMW clubs, etc. Hij is goedgekeurd op het hoogste niveau. Hij is een coole instructeur, maar als je je als een idioot gedraagt, kan het zijn dat hij op je dashboard slaat... Heeft nog nooit op de mijne geslagen, maar hij zegt dat hij het wel een of twee keer heeft gedaan. Ik denk niet dat ik het temperament heb om les te geven. :p Ik weet niet of ik me comfortabel genoeg zou voelen in een auto om mijn leven toe te vertrouwen aan een potentieel wild rijdende persoon die ik net heb ontmoet. Ik kan slecht tegen idioten.

#17 · (Edited)

4-8: Reed een all-time beste 1:02 ronde of beter op LRP.
Ik wilde dit updaten door te zeggen dat ik van plan ben om een wervelpot te installeren en besefte dat de Bosch 044 (alleen), misschien niet voldoende is om de nieuwe motor te voeden. Ik ben nu van plan om er twee te gebruiken en zal de tweede op een op boost gebaseerde vertragingstimer zetten.
Ik kwam dit vandaag tegen: 2007 STI Build With Borg Warner Full Race EFR TS 8374 Pics added 1/21 of turbo - NASIOC waar een man dezelfde turbo gebruikte (weet de hete kant niet), in een milde motor en grote PK's maakte bij gematigde boost!
Ik heb een soort van Oh My God moment als ik me realiseer dat ik een bad-ass motor zou kunnen hebben als ik klaar ben.:eek:
Update: Ik heb nog geen wervelpot genomen. Ik heb schuimblokken in de tank geplaatst. Ik zie dat ik onder een halve tank kan gaan en dat het niet wordt afgesneden.

#18 · (Edited)

18X10.5 Enkei Racing PF 01's met 38 ET en 285x30 Hosier R6 banden.
Er is wat trekken nodig aan de achterkant, maar het ziet er niet naar uit dat het te ernstig zal zijn. De voorkant kan zo werken!
Meer komt eraan... Stoptech Trophy, geanodiseerd, race BBK onderweg, evenals CF-motorkap en -spoiler. FRP-bumper en canards ook.

#19 ·

Ik heb me de laatste tijd verveeld en wat onderzoek gedaan naar racebanden. Wat is jouw mening over de Michelin Pilot Sport slicks?

#20 ·

Ik heb me de laatste tijd verveeld en wat onderzoek gedaan naar racebanden. Wat is jouw mening over de Michelin Pilot Sport slicks?
Ik heb geen andere mening dan dat ik voor een DOT-band de Hoosier R6 de meest plakkerige vond. Weet niets over slijtage (nog), maar mijn begrip is dat ze niet uitwarmen (hard/vettig worden) zoals mijn 888's doen/deden en andere vergelijkbare banden doen. Heb geen onderzoek gedaan naar de Michelins en weet er niets van, behalve dat ik de Super Sports op mijn auto gebruik als mijn regenband. Ze zijn geweldig voor de vochtige/natte omstandigheden. Schrok een Bimmer-instructeur dood (wilde na een paar ronden niet meer met me rijden), met die banden in het nat.:D

Trouwens, ik vind het niet erg moeilijk om mijn setup vrij te krijgen. Niet veel meer dan een volledige rol en een beetje kloppen... De spanningen op de ophanging en banden, zodra ik het met snelheid/G's op het circuit krijg, kunnen me ongelijk bewijzen.:p

#24 · (Edited)

Een beetje traag met rapporteren, maar ik was drie weken weg...
De auto deed het geweldig gedurende twee dagen in Watkins Glen op 29 en 30 april. Ik kwam Chris Rall tegen, een instructeur die me al vroeg had geĂŻnstrueerd toen ik voor het eerst met mijn eerste STi aan trackdays begon. Hij installeerde data-logging apparatuur en een camera op mijn auto. Toen reed ik en toen reed hij, zodat we konden vergelijken. Ik had geen passagiersstoel in de auto...
Eerst mijn nieuwe wiel/bandencombinatie en wijzigingen aan de ophangingsgeometrie:
De voorbanden hebben slechts minder dan 3/16" speling aan de binnenkant. Dat wil zeggen, met 3,4° negatieve camber voor en 2,6° achter en met 3,4" inch buitendiameter schroefveren. De onderkant van de veerzittingvergrendelingsring is mogelijk de dichtstbijzijnde plek.
Voorveren zijn "62mm" nominaal en 450 lbs met een buitendiameter van 3,4". De spatborden zijn gerold en getrokken en alles past net. Ik zou schatten dat er misschien meer getrokken kan worden, maar niet veel. Ik betwijfel of je een grotere banden-wielcombinatie op een GR STi kunt monteren zonder spatbordverbreders. Het is krap!
De 285 Hoosier R6's zijn mooi. Chris Rallo, een instructeur/soms racer, reed conservatieve 2:09's in Watkins Glen en dat was met de auto met enkele kleine uitlijnings- en remproblemen die moesten worden opgelost. Ik kon niet meer dan 3,4 graden uit de linkerkant halen, maar 3,6 uit de rechterkant, dus ik liet de uitlijner beide kanten op 3,4 zetten. Toen ik thuiskwam, heb ik de camberplaat uitgeslepen zodat ik meer beweging kon krijgen en beide weer op 3,6° gezet. Tijdens dat proces moest ik de sporing opnieuw afstellen en ik denk dat de sporing iets te veel was. Dat zal ik opnieuw controleren. De uitkomst was dat de auto "direct" draaide! Het was een beetje nerveus. Vereiste veel concentratie en controle.
Gezien alle wijzigingen die ik heb aangebracht, waren de resultaten bevredigend.
UPDATE, 9-9-13:
Mijn RR Hoosier aan de binnenkant gecord. Dit waren mijn eerste 285x30 R6 compound Hoosiers en mijn eerste ervaring met de Hoosiers en deze zachte compound. Equivalent van zes trackdagen, als je Chris' rijden in Thunderbolt en WGI als één dag slijtage meetelt. Waarschijnlijk iets te veel camber achter (-2,6) of in feite te weinig linkerbochten(?). Mijn indruk is dat het de binnenkant van de RR te veel sleepte in rechterbochten omdat het net de karkas aan de rand blootlegde en het rubber als het ware oprolde, waardoor het staal zichtbaar werd, maar nog niet versleten. Schaamte over mij dat ik dit niet eerder heb opgemerkt. Ik heb een bandentemperatuurmeter; heb hem gewoon niet gebruikt!
Verrassend genoeg zien de andere drie eruit alsof ze nog een dag of twee te gaan hebben. Mogelijk waren ze met 39-40 max. iets te weinig opgepompt? Er zit nog wat groef in beide kanten van de voorkant. De LF ziet er verbazingwekkend goed uit en is de beste van de partij. De extra slijtage aan de RF kan afkomstig zijn van de linkse, banden-etende, onderstuurde "Octopus" op Thunderbolt. OTOH, het is moeilijk voor te stellen dat de hoeken van sommige van de andere banden ver achter de RR (zoals de LR) liggen, aangezien de inflatie rondom hetzelfde was.

#27 · (Edited)

Dacht dat ik een korte update zou geven en een paar foto's van mijn auto en een video van de vier dagen van vorige week in New Jersey Motorsports Park zou delen.
Image

Mijn beste ronde op Lightning was 1:12. Ik heb mijn eerste dag op Thunderbolt gedaan en vond het langere en technisch uitdagendere parcours erg leuk. De beste tijd daar was 1:35. Chris deed een 1:32.
Video van drie STi's die op Lightning spelen: NJMP play 6 23 - YouTube #17 is Matt... Verkeerd geplaatste info die hij me gaf. De auto reed erg goed en met slechts een Cob-afstelling ging het nog steeds redelijk goed. De andere blauwe STi is Steve Hanford, een goede vriend en een uitstekende Subaru-instructeur, als je er ooit een nodig hebt. Zijn auto is voorbereid voor het circuit. Hij wacht op grotere wielen/banden en heeft wat minder vermogen in vergelijking met mij. Het was een leuke tijd om ze te achtervolgen en duidelijk geen eerlijke match.
Ik heb de aanpassingen aan de remleidingen aan de glasvezel bumperafwerking voltooid.
Image

Details over het plaatsen van een externe oliefilter/koeler en thermostatische bypassklep.
Image
Image

Attachments

#29 ·

Hoe moeilijk zou het zijn om ruitensproeiers aan je motorkap toe te voegen?
Ik denk dat het gemakkelijk zou zijn. Ik heb de motorkap pinnen zonder problemen gedaan.
Ik denk dat het boren van twee gaten gemakkelijk zou zijn. De onderkant bootst de originele vorm na.

#32 · (Edited)

1- Verdomme !!!!

2- Geabonneerd .. te laat voor het feestje.. ja, ik weet het

3 - DAT BONNET !!! (Omgekeerde schep / valwind) WAAR of VAN WIE HEB JE DIT GESTOPT !!!!!!?

4 - B/W 79 lbs/min ....... Verdomme zoon !
LOL. Blij dat je even komt kijken.
De motorkap is Kaminari.
Achterspoiler is Seibon SKU RS0809SBIMP-STI-S
Ja; kan niet wachten om het te bouwen en te zien of het die 285's zal laten oplichten!:D
Staat op het punt om JRZ schroefsets te kopen.
Goedkope BC BR's zijn niet voldoende.

#33 ·

Hoe vaak ben je in njmp. Heb de auto daar nog niet eerder gezien.
Niet zo vaak. Heb twee dagen met Track Daze en twee met SCDA achter elkaar gedaan.
Ik heb Lightning al eerder gedaan, maar ik was nog niet eerder op Thunderbolt geweest. Ik had een donkergrijze metallic '11 sedan. Ik was daar in 2011 mee en tegen het einde van de dag had ik brand die de plastic bodemplaat betrof; veroorzaakt door een pakkingfout van de header naar de up-pipe. Mijn zoon en ik hebben die dag verdubbeld en dat was de enige keer dat ik eerder op NJMP had gereden.
Ik vind Thunderbolt leuk!
Vaker ben ik in Lime Rock of Watkins Glen. Ik heb dit jaar 9-10 trackdagen gedaan. Ik kom uit S-centraal CT.

#34 · (Edited)

Ben niet gegaan met JRZ-schokdempers. Sta op het punt om Motion Control 2-weg verstelbare schokdempers te monteren met 7", 700/800 veren in 2.25 I.D.
Dat en ik voeg de Whiteline KCA313 Camber Kit (roll-center/bump-steer) toe.
Dan ben ik drie dagen weg naar Watkins Glen, vanaf 27-9!

EDIT: Ik heb uiteindelijk H&S veren op de auto, 650 aan de voorkant en 800 aan de achterkant. Ik denk dat deze combinatie de auto helpt om iets gemakkelijker te draaien.

#36 ·

^^ welke evenement is er op The Glen 27/9? Ik kan wel een track day gebruiken, ik ben in Binghamton.
Sorry voor de late reactie. Het is een NASA-evenement. Ik ga ook naar Lime Rock op de 19e, met SCDA.

Heb mijn MCS-schokdempers binnen en ze zien er prachtig en goed gemaakt uit.
Net een Driveshaft Shop CF-aandrijfas besteld.

#38 ·

houd ons op de hoogte van de mcs-setup. Ik denk erover om die te nemen
Ik heb veel problemen. Sommige problemen zijn gemakkelijk op te lossen, terwijl andere, zoals mijn rijhoogte, dat niet zijn.
Er zitten geen beugels aan de voorkant voor de remleiding of de wielsensorleiding. De afstandhouders voor de achterste onderste montage zijn te lang, precies 0,1 inch. Gelukkig heb ik een draaibank tot mijn beschikking.
Ik heb problemen met de voorkant die werkt met mijn BC camberplaten. Ik heb adapters/afstandhouders nodig of ik moet nieuwe camberplaten kopen. Zelfs nieuwe camberplaten garanderen niet dat ik de adapters of maten krijg die ik nodig heb voor deze stevige assen en grote schroefdraadeinden.
Ik zal morgenochtend met de distributeur praten om te zien wat er gedaan kan worden.
OPMERKING: Voor zover ik kan beoordelen (vanwege mijn beperkte ervaring met hoogwaardige motorsportonderdelen), zijn dit de echte deal en zijn ze goed gemaakt en stevig. Zeer hoogwaardige afwerking! De hoogte is niet verstelbaar, zoals mijn BC-BR's dat wel zijn. U moet dus weten wat u wilt voor de rijhoogte.
Ze worden niet geleverd met bump-stops, of stofkappen, of plastic veerhouders/shims. Ze worden niet geleverd met veren; dat is extra...
Wordt vervolgd...

#39 ·

MCS-schroefsets werken erg goed met de 650/800 pond veren. De veren bleken een beetje los te zitten bij volledige uitvering, om de rijhoogte te krijgen die ik wilde, maar ik zal misschien nooit volledige uitvering op het circuit ervaren.:eek:
De auto is stabieler bij hard remmen. Handelde erg goed door de bushalte bij WGI, bij het oprijden van de rumble strips. In de toe (van de "laars" van WGI, track segment) was ik sneller dan veel auto's. Ik denk dat het kwam omdat de auto vrijwel neutraal was en hard bergop trok met alle vier de wielen. De auto is momenteel relatief neutraal. Ik kan de achterkant af en toe laten uitbreken en er is weinig gevoel dat hij duwt. Ik gebruik de diff in de automatische stand.