Re: 2008 STi track car Journal
10-16-2011: Voorwielophanging geĂŻnstalleerd. De schokdempers vervangen door BC-BR coilovers, nieuwe onderste draagarmen en stijvere Whiteline-bussen aan de voorkant van de LCA's. Merk op dat de LCA's rood zijn? Deze LCA's zijn de verbeterde versies die Subaru in 2011 begon te gebruiken. Dus ik heb de mijne vervangen en ze in het proces rood geverfd. De verstelbare Agency-armen achter waren rood geanodiseerd, dus ik dacht dat ik ze zou matchen
Stoelen en harnassen zitten erin.
Injector body "TGV deletes". De obstakels verwijderd, de passages gladgestreken en de spruitstukken en koppen afgestemd op de injector bodies.
Moroso aluminium carterpan en stijvere motorsteunen. Motorsteunen waren een
* om te doen! Krik de motor omhoog en heb slechts centimeters ruimte voor je handen en gereedschap. Olie filter bypass blok bevestigd.
Gekocht NOS Setrab koeler voor minder dan de helft van de prijs. Overkill? Ongeveer 12x12x2 en 40 rijen. Heeft een derde tap/uitlaat voor sensor. Zal ook een Accusump gebruiken, een drukvat met olie voor wanneer de oliedruk te laag kan worden.
Nieuwe hogere volume Walbro 255 brandstofpomp. Adapterkit besteld voor Tial Blow-Off Valve naar de FMIC.
Bovenop wat ik in 2011 had, heb ik toegevoegd:
Ported en blueprinted koppen en spruitstukken/raceklepbeurt/afgeronde uitlaatzittingen/Manley veren en titanium houders
Blouch Dominator 2.5 XT-R met 3" luchtinlaat en 8cm turbine A/R
Injector Dynamics - 1000cc
Walbro 255 pomp met montagebeugel voor in de tank. Opgegradeerd naar 450.
Aeromotive 13109 A1000-6 Injected Bypass Regulator.
Agency Power 3" gepolijste aluminium harde turbo-inlaat AP-GDA-174-3-PL
KS Tech MegaMAF 73mm Big MAF Cold Air Intake
Turbo XS type FMIC (TXS & FMS)
Standaard MAF-sensor
Turbo XS FMIC
Grimmspeed EBCS
NGK Iridium IX Bougie LFR7AIX # 2309 (een stap kouder dan STi plug)
Setrab 40 rij 12x12x2 oliekoeler: 450-550 PK #50-640-7612 12.99"X12.20", 45.000-67.000 btu/uur bereik, in combinatie met...
Mocal OT2, 176°F thermostaat bypassklep
Canton 90 graden roterende externe oliefilteradapter (22-597) Bijgewerkt door de olie-warmtewisselaar te verwijderen en AN-leidingen langs de voorkant van de distributiedeksel te laten lopen.
Canton Externe oliefilterbevestiging (#22-625 neemt Ford-stijl, 3/4-16" draad, filters (ik gebruik K&N HP 3001 filters)
Mocal "Titanium" lijn van AN-slang-einden is overal gebruikt, samen met een flinke hoeveelheid Racelight-slang voor -10 AN.
Subaru onderdeel 15018aa050, vervangen door 15018AA090, wat de
oliefilterverbinding (of wat de lange buisverbinding elimineert die wordt gebruikt in combinatie met de warmtewisselaar) bij gebruik in combinatie met de Canton 90 graden roterende externe oliefilteradapter (22-597).
Accusump, twee quart
Moroso aluminium carterpan:
Bijgewerkt naar KillerB carterpan, windgeleider en opnamebuis
Moroso A/O-scheider Opgegradeerd naar een CRAWFORD A/OS die vervolgens ademt in een JEGS-ademhalings-opvangtank, 555-52201. Ik leeg dit na 2-4 uur.
Perrin krukaspoelie (bijgewerkt naar een Fluidamper)
TGV delete mod en poortmatching
Opmerking: De OEM water-naar-olie warmtewisselaar die op de foto hieronder wordt getoond, is verwijderd en een Canton adapterplaat is geĂŻnstalleerd. Dat met
Mocal "Titanium" lijn van AN-slang-einden liet me olieleidingen langs de voorkant van de distributiedeksel en naar de Peterson oliedrukontlastklep, oliefilterblok, Mocal thermostatische bypassklep en koeler lopen.
Dus, ik reed deze standaard motor, dyno-afgesteld door EFI, voor een paar evenementen. Toen brak ik in Summit Point tijdens het rijden van een EMRA Time Trial ringlands toen er olie in de inlaat kwam via een gesloten en overlopende, kleine Moroso A/O-scheider.
Dat bracht me ertoe om een ​​nieuwe OEM shortblock te kopen en CP gesmede zuigers erin te laten vallen. Toen deed ik mijn eerste kopbewerking in jaren en liet ik er een mooie klepbeurt op uitvoeren door Kiwi Engineering. Deze motor heeft 395WHP/391FPT geproduceerd op de dyno van EFI. Hij staat (stond) momenteel in de auto. Hij heeft een korte periode van bijna één tracksessie bij 26+ PSI boost doorstaan!
Alle verdampings-/emissieonderdelen zijn verwijderd en er is een lus van brandstofleiding met terugslagklep achterin geĂŻnstalleerd om de brandstoftank te ontluchten.
Toen installeerde ik de rolkooi en begon ik de voorkant aan te passen en voegde ik de Setrab oliekoeler toe.
Ik heb nu alle dampverzamelsysteem verwijderd dat op deze foto te zien is. Ik heb een ontluchtingsslanglus die naar het dak gaat en weer naar beneden met een terugslagklep aan het einde.
Aangepaste voorbumper facia
Ik heb twee SPA Technique dual/digitale meters geĂŻnstalleerd om de oliedruk en olietemperatuur en watertemperatuur en boost te bewaken.