Poniżej znajduje się instrukcja DIY dotycząca naprawy zerwanego gwintu w przednim zacisku hamulcowym Brembo w STI.
Subaru wykorzystuje stalową (19 mm) śrubę do mocowania w aluminiowym zacisku. Nierówne metale podlegają 'korozji galwanicznej', gdzie aluminium 'łączy się' ze stalą. Więc kiedy chcesz odkręcić te śruby, często gwint aluminiowy w zacisku wychodzi razem z nimi i wala, gwintów nie ma i jesteś w pewnym sensie w czarnej [ha]. Ale zestaw naprawczy gwintów helicoil może uratować ci tyłek.
Inną częścią problemu może być to, że śruby te są często nieprawidłowo dokręcane momentem 114 stóp.lb, podczas gdy wystarczy je dokręcić do 80 stóp.lb.
-------------- Krótka instrukcja --------------
(1) Zaparkuj samochód, zabezpiecz i podnieś przód
(2) Zdejmij przednie koła
(3) Odłącz przewód hamulcowy od zacisku i zdejmij zacisk
(4) Użyj zestawu helicoil do naprawy/przywrócenia uszkodzonych gwintów.
(5) Zainstaluj ponownie.
***Zdecydowałem się na montaż przewodów hamulcowych ze stali nierdzewnej w tym samym czasie.
---------------Wymagane narzędzia---------------
(1) Wiertarka stołowa z tuleją, która pomieści wiertło 31/64.
(2) Zestaw helicoil #554412 (zestaw naprawczy gwintów M12 x 1,5 x 18 mm) ***18 mm oznacza długość wkładek po ich zamontowaniu. W opakowaniu mają około 1 cm długości niezamontowane.
(3) Lewarek, stojaki podnośnika, klocki pod koła.
(4) Klucz nasadowy.
(5) Gniazda (zalecane 6-punktowe): płytkie/regularne 19 mm i 12 mm.
(6) Uszczelniacz do gwintów Permatex czerwony. Jest on dostępny w większości zwykłych sklepów motoryzacyjnych. Dostępna jest wersja wysokotemperaturowa, która jest dobra do 450F, ale będziesz musiał ją znaleźć lub zamówić w Internecie.
(7) ***Opcjonalnie*** Klucz udarowy - pneumatyczny lub elektryczny. Udało mi się wyjąć zerwane/zatarte śruby tylko za pomocą elektrycznego klucza udarowego. Kupiłem swój w porcie handlowym za około 40 $.
(8) Klucz dynamometryczny
(9) Obrotowy adapter do gniazd
(10) Małe szczypce zaciskowe x2 (jeden do chwytania czegokolwiek, drugi do zaciskania przewodu hamulcowego).
(11) Butelka z rozpylaczem z wodą z mydłem.
(12) Ręczniki papierowe/szmaty.
(13) Zaciski ręczne Irwin quick grip x2 (12 cali).
(14) 1-stopowy kawałek drewna 2x4.
(15) Niebieska taśma malarska.
(16) Simple Green/odtłuszczacz/środek czyszczący.
(17) Stara szczoteczka do zębów
(18) PB blaster/olej penetrujący/olej do cięcia do gwintowania
(19) Kawałki kartonu/starego pudełka
(20) Kliny drewniane
(21) Gogle ochronne/ochrona oczu
(22) Szczypce igłowe
(23) prawie zapomniałem, wiertło 31/64 (nie jest dołączone do zestawu helicoil)
--------------- Szczegółowe instrukcje ----------------
(1) Zaparkuj samochód na równej powierzchni, na biegu.
(2) Lekko poluzuj przednie nakrętki kół
(3) Zablokuj tylne koła, podnieś przód samochodu, załóż stojaki podnośnika w odpowiednich miejscach. ***Nie zaciągaj hamulca awaryjnego, ponieważ będziesz musiał odłączyć przewody hamulcowe od zacisków, a jeśli hamulec awaryjny jest włączony, spowoduje to zwiększenie ciśnienia w układzie i może spowodować nadmierne wycieki podczas tego procesu.
(4) Zdejmij koła
(5) Odłącz mocowanie przewodu hamulcowego od rozpórki za pomocą gniazda 12 mm.
(6) Użyłem małych szczypiec zaciskowych, aby zacisnąć koniec standardowego przewodu hamulcowego, aby jak najmniej płynu wyciekło po odłączeniu końca. Użyłem kartonu wokół przewodu hamulcowego, a następnie szczypiec zaciskowych. Nie zaciskaj go zbyt mocno, aby nie uszkodzić przewodu.
(7) Odłącz przewód hamulcowy od tyłu zacisku, poluzowując śrubę banjo 12 mm. Nie zgub 2 małych metalowych podkładek. Wycieknie niewielka ilość płynu hamulcowego. Nie dopuść do tego, aby dostało się na cokolwiek - ubrania, farbę, powłokę proszkową zacisku. Użyj butelki z rozpylaczem napełnionej wodą z mydłem, aby spryskać wszystko, na co dostanie się płyn hamulcowy, a następnie wytrzyj ręcznikami papierowymi. Następnie zakryłem otwór w zacisku niebieską taśmą malarską, aby zapobiec dalszym wyciekom.
(8) Poluzuj dwie śruby 19 mm mocujące każdy zacisk Brembo do zwrotnicy. Jeśli twoje śruby są 'zamrożone' w zacisku, ich usunięcie będzie bardzo trudne. Poczujesz to samo uczucie, że je krzyżujesz, co w zasadzie robisz… tj. - aluminium, które przylega do jakiejkolwiek części gwintów śrub, psuje wszelkie dobre gwinty aluminiowe, gdy śruba się wykręca. Miałem problem z dostaniem się do górnej śruby, ponieważ nakrętki/śruby mocujące mój amortyzator do zwrotnicy były na drodze, więc musiałem założyć gniazdo na śrubę ręcznie, przymocować obrotowy adapter, a następnie klucz nasadowy/klucz dynamometryczny/udar. Uważaj, gdy śruby są prawie wykręcone, zacisk może spaść na ziemię! Jeśli tak się stanie, pożegnaj się z tą ładną powłoką proszkową (odpryski/płatki). Miałem krótkie wiadro obrócone do góry dnem ze szmatą na wierzchu gotowe za zwrotnicą, aby móc je na nim postawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.
MOMENT PRAWDY Teraz jesteś gotowy, aby dokładnie zbadać gwint otworu montażowego zacisku, aby sprawdzić, czy jesteś w klubie, czy nie (mam nadzieję, że nie!). Jeśli śruby wyszły pozornie normalnie i bez uszkodzeń, uważaj się za szczęściarza, prawdopodobnie są w porządku, ale mimo wszystko sprawdź podwójnie gwint otworu zacisku. Sugerowałbym również użycie dobrej/nowej śruby do wkręcania/wykręcania w celu sprawdzenia. Wyobrażam sobie, że jeśli uszkodzenia gwintów były minimalne, do ponownego kształtowania uszkodzonych gwintów można by użyć gwintownika lub pogłębiacza gwintów. Jeśli twoje są w porządku, możesz nie czytać dalej; jeśli są zepsute, kontynuuj.
Nałóż niebieską taśmę na przednią powierzchnię zacisku w celu ochrony. Będzie skierowana w dół na wiertarce stołowej siedzącej na kwadracie kartonu.
(9) Przygotuj wiertarkę stołową. Upewnij się, że jest wypoziomowana, a wiertło jest pionowe. Jest to niezwykle ważne, aby otwór, który rozwiercasz, nie był skośny i aby reszta naprawy działała!
Jeśli wiercenie, gwintowanie i wkręcanie helicoil nie zostaną wykonane dokładnie tam, gdzie powinny, nie będą pasować do otworów montażowych na zwrotnicy.
Użyłem poziomu z kwadratu kombinowanego, aby sprawdzić, czy stół prasy jest wypoziomowany i musiałem użyć drewnianych podkładek pod stopami prasy, aby wszystko było idealne. Umieściłem mały kwadrat kartonu na stole wiertarki stołowej, aby chronić zacisk. Użyłem kawałka drewna 2x4, aby pomóc ustabilizować zacisk. Umieść zacisk w pozycji do wiercenia, a następnie zamocuj zacisk. Użyj również poziomicy, aby upewnić się, że zacisk jest wypoziomowany na wypoziomowanej wiertarce stołowej. W razie potrzeby użyj drewnianych podkładek nad/pod drewnem 2x4 wokół zacisku.
(10) Obracaj/opuszczaj wiertło kilka razy, aby upewnić się, że wierci w otwór dokładnie pośrodku, w oparciu o to, gdzie go zamocowałeś. Opuść wiertło do punktu, w którym ledwo styka się z zaciskiem, a następnie obróć tuleję/wiertło ręcznie, obserwując same krawędzie wiertła obracające się względem krawędzi otworu zacisku, który będzie rozwiercany, aby upewnić się, że jest idealny. Jeśli wygląda dobrze, jesteś gotowy do wywiercenia otworu. Poświęć trochę czasu i przesuwaj się w/wyjmuj kilka razy, gdy pracujesz całą drogę przez otwór. Noś gogle ochronne i zdmuchuj wióry podczas przechodzenia w/wyjścia. Aluminium jest miękkie, a wiertło powinno przejść bez problemów.
Zdjęcie zerwanych gwintów przed wierceniem:
Po wierceniu:
(11) Teraz jesteś gotowy, aby nagwintować nowy otwór za pomocą dołączonego gwintownika. ***Gwintownica/narzędzie nie jest dołączone do zestawu helicoil. Myślę, że do jego trzymania można użyć szczypiec zaciskowych. Użyłem mojej gwintownicy z innego zestawu gwintowników i matryc, który mam. ***Konieczne jest, aby gwintowany otwór był tak prosty/pionowy, jak to tylko możliwe. Poświęć trochę czasu i odsuń się i spójrz na niego z różnych kątów, aby upewnić się, że wygląda prosto/pionowo. Przesuwaj i wycofuj po każdych kilku obrotach, aby usunąć wióry, spryskując olejem penetrującym lub zdmuchując/szczotkując. Upewnij się, że schodzisz całą drogę w dół, aby zwężane końce gwintownika przeszły przez (poza) dno otworu, aż regularna (szeroka) część gwintownika nagwintuje koniec otworu. Jeśli nie przesuniesz normalnej (szerokiej) części gwintownika wystarczająco daleko, nie będzie wystarczającej liczby odpowiednio uformowanych gwintów, aby wkładka helicoil wkręciła się (nie przejdzie). Użyłem dużej ilości PB blaster, aby okresowo spryskiwać i smarować gwintownik.
Po gwintowaniu:
(12) Oczyść olej do cięcia/PB blaster z nowo nagwintowanych gwintów za pomocą Simple Green i starej szczoteczki do zębów. Wytrzyj ręcznikiem papierowym/szmatką. Oczyść/wydmuchaj resztki wody/kłaczków. Gwinty są teraz ładne i czyste i gotowe do nałożenia uszczelniacza do gwintów. Nałóż kilka kropli uszczelniacza do gwintów.
(13) Teraz jesteś gotowy do zainstalowania helicoil. Postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w zestawie i schemacie. Pierwszy raz to chwila niepokoju, ale potem reszta przebiega bardzo sprawnie. Włóż helicoil do dużej, długiej, sześciokątnej części z tworzywa sztucznego, którą nazwę
Subaru wykorzystuje stalową (19 mm) śrubę do mocowania w aluminiowym zacisku. Nierówne metale podlegają 'korozji galwanicznej', gdzie aluminium 'łączy się' ze stalą. Więc kiedy chcesz odkręcić te śruby, często gwint aluminiowy w zacisku wychodzi razem z nimi i wala, gwintów nie ma i jesteś w pewnym sensie w czarnej [ha]. Ale zestaw naprawczy gwintów helicoil może uratować ci tyłek.
Inną częścią problemu może być to, że śruby te są często nieprawidłowo dokręcane momentem 114 stóp.lb, podczas gdy wystarczy je dokręcić do 80 stóp.lb.
-------------- Krótka instrukcja --------------
(1) Zaparkuj samochód, zabezpiecz i podnieś przód
(2) Zdejmij przednie koła
(3) Odłącz przewód hamulcowy od zacisku i zdejmij zacisk
(4) Użyj zestawu helicoil do naprawy/przywrócenia uszkodzonych gwintów.
(5) Zainstaluj ponownie.
***Zdecydowałem się na montaż przewodów hamulcowych ze stali nierdzewnej w tym samym czasie.
---------------Wymagane narzędzia---------------
(1) Wiertarka stołowa z tuleją, która pomieści wiertło 31/64.
(2) Zestaw helicoil #554412 (zestaw naprawczy gwintów M12 x 1,5 x 18 mm) ***18 mm oznacza długość wkładek po ich zamontowaniu. W opakowaniu mają około 1 cm długości niezamontowane.


(3) Lewarek, stojaki podnośnika, klocki pod koła.
(4) Klucz nasadowy.
(5) Gniazda (zalecane 6-punktowe): płytkie/regularne 19 mm i 12 mm.
(6) Uszczelniacz do gwintów Permatex czerwony. Jest on dostępny w większości zwykłych sklepów motoryzacyjnych. Dostępna jest wersja wysokotemperaturowa, która jest dobra do 450F, ale będziesz musiał ją znaleźć lub zamówić w Internecie.
(7) ***Opcjonalnie*** Klucz udarowy - pneumatyczny lub elektryczny. Udało mi się wyjąć zerwane/zatarte śruby tylko za pomocą elektrycznego klucza udarowego. Kupiłem swój w porcie handlowym za około 40 $.
(8) Klucz dynamometryczny
(9) Obrotowy adapter do gniazd
(10) Małe szczypce zaciskowe x2 (jeden do chwytania czegokolwiek, drugi do zaciskania przewodu hamulcowego).
(11) Butelka z rozpylaczem z wodą z mydłem.
(12) Ręczniki papierowe/szmaty.
(13) Zaciski ręczne Irwin quick grip x2 (12 cali).
(14) 1-stopowy kawałek drewna 2x4.
(15) Niebieska taśma malarska.
(16) Simple Green/odtłuszczacz/środek czyszczący.
(17) Stara szczoteczka do zębów
(18) PB blaster/olej penetrujący/olej do cięcia do gwintowania
(19) Kawałki kartonu/starego pudełka
(20) Kliny drewniane
(21) Gogle ochronne/ochrona oczu
(22) Szczypce igłowe
(23) prawie zapomniałem, wiertło 31/64 (nie jest dołączone do zestawu helicoil)
--------------- Szczegółowe instrukcje ----------------
(1) Zaparkuj samochód na równej powierzchni, na biegu.
(2) Lekko poluzuj przednie nakrętki kół
(3) Zablokuj tylne koła, podnieś przód samochodu, załóż stojaki podnośnika w odpowiednich miejscach. ***Nie zaciągaj hamulca awaryjnego, ponieważ będziesz musiał odłączyć przewody hamulcowe od zacisków, a jeśli hamulec awaryjny jest włączony, spowoduje to zwiększenie ciśnienia w układzie i może spowodować nadmierne wycieki podczas tego procesu.
(4) Zdejmij koła
(5) Odłącz mocowanie przewodu hamulcowego od rozpórki za pomocą gniazda 12 mm.
(6) Użyłem małych szczypiec zaciskowych, aby zacisnąć koniec standardowego przewodu hamulcowego, aby jak najmniej płynu wyciekło po odłączeniu końca. Użyłem kartonu wokół przewodu hamulcowego, a następnie szczypiec zaciskowych. Nie zaciskaj go zbyt mocno, aby nie uszkodzić przewodu.

(7) Odłącz przewód hamulcowy od tyłu zacisku, poluzowując śrubę banjo 12 mm. Nie zgub 2 małych metalowych podkładek. Wycieknie niewielka ilość płynu hamulcowego. Nie dopuść do tego, aby dostało się na cokolwiek - ubrania, farbę, powłokę proszkową zacisku. Użyj butelki z rozpylaczem napełnionej wodą z mydłem, aby spryskać wszystko, na co dostanie się płyn hamulcowy, a następnie wytrzyj ręcznikami papierowymi. Następnie zakryłem otwór w zacisku niebieską taśmą malarską, aby zapobiec dalszym wyciekom.


(8) Poluzuj dwie śruby 19 mm mocujące każdy zacisk Brembo do zwrotnicy. Jeśli twoje śruby są 'zamrożone' w zacisku, ich usunięcie będzie bardzo trudne. Poczujesz to samo uczucie, że je krzyżujesz, co w zasadzie robisz… tj. - aluminium, które przylega do jakiejkolwiek części gwintów śrub, psuje wszelkie dobre gwinty aluminiowe, gdy śruba się wykręca. Miałem problem z dostaniem się do górnej śruby, ponieważ nakrętki/śruby mocujące mój amortyzator do zwrotnicy były na drodze, więc musiałem założyć gniazdo na śrubę ręcznie, przymocować obrotowy adapter, a następnie klucz nasadowy/klucz dynamometryczny/udar. Uważaj, gdy śruby są prawie wykręcone, zacisk może spaść na ziemię! Jeśli tak się stanie, pożegnaj się z tą ładną powłoką proszkową (odpryski/płatki). Miałem krótkie wiadro obrócone do góry dnem ze szmatą na wierzchu gotowe za zwrotnicą, aby móc je na nim postawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.
MOMENT PRAWDY Teraz jesteś gotowy, aby dokładnie zbadać gwint otworu montażowego zacisku, aby sprawdzić, czy jesteś w klubie, czy nie (mam nadzieję, że nie!). Jeśli śruby wyszły pozornie normalnie i bez uszkodzeń, uważaj się za szczęściarza, prawdopodobnie są w porządku, ale mimo wszystko sprawdź podwójnie gwint otworu zacisku. Sugerowałbym również użycie dobrej/nowej śruby do wkręcania/wykręcania w celu sprawdzenia. Wyobrażam sobie, że jeśli uszkodzenia gwintów były minimalne, do ponownego kształtowania uszkodzonych gwintów można by użyć gwintownika lub pogłębiacza gwintów. Jeśli twoje są w porządku, możesz nie czytać dalej; jeśli są zepsute, kontynuuj.
Nałóż niebieską taśmę na przednią powierzchnię zacisku w celu ochrony. Będzie skierowana w dół na wiertarce stołowej siedzącej na kwadracie kartonu.

(9) Przygotuj wiertarkę stołową. Upewnij się, że jest wypoziomowana, a wiertło jest pionowe. Jest to niezwykle ważne, aby otwór, który rozwiercasz, nie był skośny i aby reszta naprawy działała!
Jeśli wiercenie, gwintowanie i wkręcanie helicoil nie zostaną wykonane dokładnie tam, gdzie powinny, nie będą pasować do otworów montażowych na zwrotnicy.
Użyłem poziomu z kwadratu kombinowanego, aby sprawdzić, czy stół prasy jest wypoziomowany i musiałem użyć drewnianych podkładek pod stopami prasy, aby wszystko było idealne. Umieściłem mały kwadrat kartonu na stole wiertarki stołowej, aby chronić zacisk. Użyłem kawałka drewna 2x4, aby pomóc ustabilizować zacisk. Umieść zacisk w pozycji do wiercenia, a następnie zamocuj zacisk. Użyj również poziomicy, aby upewnić się, że zacisk jest wypoziomowany na wypoziomowanej wiertarce stołowej. W razie potrzeby użyj drewnianych podkładek nad/pod drewnem 2x4 wokół zacisku.
(10) Obracaj/opuszczaj wiertło kilka razy, aby upewnić się, że wierci w otwór dokładnie pośrodku, w oparciu o to, gdzie go zamocowałeś. Opuść wiertło do punktu, w którym ledwo styka się z zaciskiem, a następnie obróć tuleję/wiertło ręcznie, obserwując same krawędzie wiertła obracające się względem krawędzi otworu zacisku, który będzie rozwiercany, aby upewnić się, że jest idealny. Jeśli wygląda dobrze, jesteś gotowy do wywiercenia otworu. Poświęć trochę czasu i przesuwaj się w/wyjmuj kilka razy, gdy pracujesz całą drogę przez otwór. Noś gogle ochronne i zdmuchuj wióry podczas przechodzenia w/wyjścia. Aluminium jest miękkie, a wiertło powinno przejść bez problemów.





Zdjęcie zerwanych gwintów przed wierceniem:

Po wierceniu:

(11) Teraz jesteś gotowy, aby nagwintować nowy otwór za pomocą dołączonego gwintownika. ***Gwintownica/narzędzie nie jest dołączone do zestawu helicoil. Myślę, że do jego trzymania można użyć szczypiec zaciskowych. Użyłem mojej gwintownicy z innego zestawu gwintowników i matryc, który mam. ***Konieczne jest, aby gwintowany otwór był tak prosty/pionowy, jak to tylko możliwe. Poświęć trochę czasu i odsuń się i spójrz na niego z różnych kątów, aby upewnić się, że wygląda prosto/pionowo. Przesuwaj i wycofuj po każdych kilku obrotach, aby usunąć wióry, spryskując olejem penetrującym lub zdmuchując/szczotkując. Upewnij się, że schodzisz całą drogę w dół, aby zwężane końce gwintownika przeszły przez (poza) dno otworu, aż regularna (szeroka) część gwintownika nagwintuje koniec otworu. Jeśli nie przesuniesz normalnej (szerokiej) części gwintownika wystarczająco daleko, nie będzie wystarczającej liczby odpowiednio uformowanych gwintów, aby wkładka helicoil wkręciła się (nie przejdzie). Użyłem dużej ilości PB blaster, aby okresowo spryskiwać i smarować gwintownik.

Po gwintowaniu:

(12) Oczyść olej do cięcia/PB blaster z nowo nagwintowanych gwintów za pomocą Simple Green i starej szczoteczki do zębów. Wytrzyj ręcznikiem papierowym/szmatką. Oczyść/wydmuchaj resztki wody/kłaczków. Gwinty są teraz ładne i czyste i gotowe do nałożenia uszczelniacza do gwintów. Nałóż kilka kropli uszczelniacza do gwintów.

(13) Teraz jesteś gotowy do zainstalowania helicoil. Postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w zestawie i schemacie. Pierwszy raz to chwila niepokoju, ale potem reszta przebiega bardzo sprawnie. Włóż helicoil do dużej, długiej, sześciokątnej części z tworzywa sztucznego, którą nazwę