IW STi Forum banner

Xitech xr7 bluetooth ecu lezer

17K views 9 replies 4 participants last post by  technech  
#1 ·
Ik heb de Xitech XR7 gisteren per post ontvangen. Ik heb hem voor $40 gekocht bij Amazon en je kunt hem hier bekijken: Amazon.com: XiTech XR7 Bluetooth ELM, Droid, & Torque Compatible: Automotive Op de productpagina staat dat hij compatibel is met mijn Android-telefoon en de Torque-software die ik ervoor kan krijgen. (Ik heb voorlopig de gratis versie) Ik ben redelijk competent als het om dit soort dingen gaat, maar ik kan me in godsnaam niet voorstellen hoe dit ding zou moeten werken. Er zaten geen instructies bij. De webpagina ervoor is nutteloos. (XiTech) Heeft iemand ervaring met dit apparaat? Als ik hem in mijn ODBII-poort steek, gebeurt er niets. Geen stroom-led of iets. Ik zou aannemen dat ik dat tenminste zou krijgen. Als ik hem niet op mijn EVO aan de praat krijg, dan wil ik hem in ieder geval op mijn laptop aan de praat krijgen. Ideeën of suggesties, alsjeblieft? Bedankt! :)

#4 ·
Stap 1. ODBII-apparaat in de auto steken.
Stap 2. De auto aanzetten.
Stap 3. Bluetooth op de telefoon inschakelen.
Stap 4. Op telefoon: Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Bluetooth-instellingen -> Zoeken naar apparaten.
Stap 5. Na het scannen zou je in het bluetooth-apparatenmenu "ODBII" of iets dat op een mac-adres lijkt, moeten zien.
Stap 6. Torque App starten
Stap 7. Torque-instellingen -> Verbindingstype -> bluetooth kiezen
Stap 8. Torque-instellingen -> Bluetooth-apparaat kiezen -> bluetooth-apparaat selecteren dat je in stap 5 zag.

Ik hoop dat dit helpt!

#6 ·
Stap 1. Sluit het ODBII-apparaat aan op de auto.
Stap 2. Zet de auto aan.
Stap 3. Schakel bluetooth in op de telefoon.
Stap 4. Op telefoon: Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Bluetooth-instellingen -> Zoeken naar apparaten.
Stap 5. Na het scannen zou je in het bluetooth-apparatenmenu "ODBII" of iets dat op een mac-adres lijkt, moeten zien.
Stap 6. Start de Torque-app
Stap 7. Torque-instellingen -> Verbindingstype -> kies bluetooth
Stap 8. Torque-instellingen -> Kies bluetooth-apparaat -> selecteer het bluetooth-apparaat dat je in stap 5 zag.

Ik hoop dat dit helpt!
Precies wat ik probeerde. Nee. Het verschijnt niet. :(

#5 ·
Ik heb het nog niet met de computer geprobeerd. En ik zat fout over de leds. Het heeft 5 leds. OBD zenden en ontvangen, PC zenden en ontvangen en stroom. Als ik het voor het eerst aansluit, "scant" het alle 5 en dan gaan ze allemaal uit, behalve de OBD TX. En dat is alles wat het doet. En het maakt niet uit in welke positie de sleutel staat. (Behalve natuurlijk uit) Het apparaat is een Bluetooth ONLY apparaat. Er is geen pigtail of jack voor USB. Het apparaat verschijnt niet op mijn telefoon, zelfs niet als ik ernaar scan en/of mijn telefoon op detecteerbaar zet.
De volgende stap is om het met mijn laptop te proberen. Mijn laptop heeft bluetooth ingebouwd, dus het zou zich daar ook moeten registreren. En ja, device mangler zou op dat moment om drivers moeten vragen. Ik laat je weten hoe het gaat. Bedankt voor de reacties!

#8 ·
Ok, eindelijk wat tijd gehad om er weer mee te rommelen. Het ZENDT een bluetooth-signaal uit. Het had echter een koppelcode nodig die ze me niet hadden gegeven. Ik heb ze erover gepingd en ze zeiden 0000. LEUGENS!!! Ik moest het zelf uitzoeken en het is 1234. Ok, het was niet erg moeilijk, maar ze gaven me niet de juiste info. Nu ziet mijn telefoon het, koppelt en verbindt ermee, maar Torque zegt alleen dat het het bevraagt en blijft daar hangen. Ik ga vandaag wat software op de laptop proberen om te zien wat het doet.

#10 ·
Als je de kwaliteit van dit product wilt begrijpen, bekijk dan de readme-bestand dat bij de software is geleverd. De mijne had vanaf het begin problemen. De pinnen werden terug in de dongle geduwd. Ik heb hem uit elkaar gehaald om te zien wat er aan de hand was... mijn mijn. De ecu-connector had niets om hem vast te zetten. Twee draden waren niet aan de pinnen gesoldeerd. Ik beschouw het als rommel.