IW STi Forum banner

61 - 80 of 307 Posts

·
Registered
Joined
·
1,239 Posts
Re: Luis3rd's 2008 AW STi ~~new rims! gold SSR type F

I'm really feeling those wheels. Care to trade for some legit 17x8 Gold BBS? :lol:
 

·
Registered
Joined
·
1,706 Posts
Re: Luis3rd's 2008 AW STi ~~new rims! gold SSR type F

the SSR looks nice....
 

·
Registered
Joined
·
3,528 Posts
Re: Luis3rd's 2008 AW STi ~~new rims! gold SSR type F

Dang it luis! I was hoping I'd be the first to try these wheels out lol. Those are the EXACT wheels I'm looking to put on my ride. At least I now know that I was right--they look BAD FRIKKIN ASS! Where did you pick the wheels up at? I know some places are finally getting them in stock now.

Any fitment issues with the +40 offset? I'll be going fo the same size tire combo as well. Lemme know any and all details :D
 

·
Registered
Joined
·
209 Posts
Re: Luis3rd's 2008 AW STi ~~new rims! gold SSR type F

Nice looking STi.

Would those tires and wheels fit without the coilovers?
 

·
Registered
Joined
·
536 Posts
Discussion Starter #68
Re: Luis3rd's 2008 AW STi ~~new rims! gold SSR type F

Dang it luis! I was hoping I'd be the first to try these wheels out lol. Those are the EXACT wheels I'm looking to put on my ride. At least I now know that I was right--they look BAD FRIKKIN ASS! Where did you pick the wheels up at? I know some places are finally getting them in stock now.

Any fitment issues with the +40 offset? I'll be going fo the same size tire combo as well. Lemme know any and all details :D
After seeing wrx303's ride in person, I was sold!


You definitely need to roll the rear fenders plus some negative camber. Mine is currently set @ -1.6, I might add a lil more neg camber on my next alignment because I do rub sometimes when going over huge bumps/dips on the freeway.

Props for getting some uncommon wheels. They look awesome - I love the way your car looks!
thanks! Advans and volks do look great but yea I'm trying to be different.

Nice looking STi.

Would those tires and wheels fit without the coilovers?
thanks! atleast get the whiteline rear camber kit and roll your rear fenders.
 

·
Registered
Joined
·
4,332 Posts
Re: Luis3rd's 2008 AW STi ~~new rims! gold SSR type F

The car looks amazing, nice work :tup:
 

·
Registered
Joined
·
536 Posts
Discussion Starter #72
Re: Luis3rd's 2008 AW STi ~~new rims! gold SSR type F

You take beautiful pictures. :tup::tup:

Your car is hot and it's almost making me miss mine. ;)
Thanks man, almost?!? :lol: I forgot, you just got an RS4 :tup::D

I test fitted some CF parts a couple of weeks ago. I forgot to update this journal. :D







I put the stock sidemirrors back and had a photoshoot with an evo X last weekend :tup:













 

·
Registered
Joined
·
20 Posts
Re: Luis3rd's 2008 AW STi ~~CF exhaust trim, CF lip kit - EVO X photoshoot

Where did you get the replica bottom line kit. and where did you get the wheels from? looking to do the same thing but with black wheels on my 08 Lightning Red.

Car looks sick by the way

James
 

·
Registered
Joined
·
536 Posts
Discussion Starter #75
Re: Luis3rd's 2008 AW STi ~~CF exhaust trim, CF lip kit - EVO X photoshoot

dude your car is seriously clean! an inspiration for my modding!

thanks man!!:D


Where did you get the replica bottom line kit. and where did you get the wheels from? looking to do the same thing but with black wheels on my 08 Lightning Red.

Car looks sick by the way

James
thanks, pm sent ;)
 

·
Registered
Joined
·
1,184 Posts
Re: Luis3rd's 2008 AW STi ~~new rims! gold SSR type F

Thanks man, almost?!? :lol: I forgot, you just got an RS4 :tup::D

I test fitted some CF parts a couple of weeks ago. I forgot to update this journal. :D

Cars looks freakin awesome man. I like the stock mirrors better i think. The other one make me think of those aliens from the fifth element


:D
 

·
Registered
Joined
·
7 Posts
Re: Luis3rd's 2008 AW STi ~~CF exhaust trim, CF lip kit - EVO X photoshoot

car looks SOOOOOOOOOOOOO good keep up the good work!
 

·
Registered
Joined
·
4,332 Posts
Re: Luis3rd's 2008 AW STi ~~CF exhaust trim, CF lip kit - Tanabe CBE

Can you PM me where you got the replica parts?

Thanks!
 
61 - 80 of 307 Posts
Top