IW STi Forum banner

Cobb Stage 3 Power Package 2015-2016 STi

1 reading
99K views 64 replies 27 participants last post by  NotTodayEvo  
#1 ·
#4 ·
Rechtstreeks uit COBB Map Notes:

Peak Gains

Stage1+SF 93 +7% PK / +23% TQ
Stage2 93 +3.5% PK / +29% TQ
Stage3 93 +24% PK / +40% TQ


Maximum Gains

Stage1+SF 93 +24% PK bij 4400 RPM / +28% TQ bij 3800 RPM
Stage2 93 +29% PK bij 4400 RPM / +34% TQ bij 3800 RPM
Stage3 93 +68% PK bij 3630 RPM / +68% TQ bij 3630 RPM
 
#7 ·
Ik weet niet zeker waarom iedereen denkt dat dit een goede waarde is. Met de verkopen die andere leveranciers hebben, kun je zeker meer vermogen krijgen voor hetzelfde geld, terwijl je je auto meer hoofdruimte geeft met 1000cc injectoren versus die in deze kit en een protune krijgt versus een ots.
 
  • Like
Reactions: DarkwingDuck
#8 ·
Je kunt elders een beter pakket krijgen. Maar aan de andere kant heeft iemand het onderzoek gedaan en garandeert hij alle onderdelen. Ik zou alles willen onderzoeken en leren, en iemand wil gewoon kopen. Maar ik ben het ermee eens dat een protune op deze setup het meest zou opleveren. Misschien biedt Cobb op een dag tunes aan voor stage 3 en hoger. Als ze dat zouden doen, zou ik het pakket overwegen.
 
#22 ·
Koop een pomp, injectoren en een professionele afstelling - Ga voor E85 en zet deze Stage 3-nummers te schande EN rijd veiliger.
Behalve wanneer E85 slechts bij één station op 25 mijl afstand verkrijgbaar is.

Weet iemand of je de vermogenswinst van deze stage 3 kit kunt behouden als je de uitlaat, inlaat, luchtfilterbox en hitteschild van de turbo verwijdert? Persoonlijk houd ik niet van de geluidskarakteristieken van de inlaat en aftermarket uitlaten. De standaard uitlaat klinkt goed genoeg en de aftermarket inlaten maken vervelende sissende geluiden.
nee, niet de downpipe. Ik vraag me gewoon af of de standaard catback en inlaat echt restrictief zijn. De auto klinkt standaard goed. Ik hoef niet te sissen en te borrelen met aftermarket kinderonderdelen.
Het hitteschild is op zich niet "vereist", maar als je je standaard hitteschild moet behouden, moet het worden bijgesneden om de nieuwe downpipe te kunnen plaatsen.

De inlaat en uitlaat zijn essentieel voor de verbeterde stroomkarakteristieken die resulteren in de verbeterde vermogenscijfers. Dus ja, de "aftermarket kinderonderdelen" zijn vereist om meer vermogen te produceren.

Er is de mogelijke kanttekening op basis van enig daadwerkelijk empirisch bewijs dat het cat-back gedeelte van de uitlaat niet per se het soort vermogen oplevert dat zijn opname zou rechtvaardigen, maar over het algemeen ben je waarschijnlijk in de minderheid met de subjectieve mening dat de standaard uitlaat beter klinkt dan de cobb uitlaat.

Het is altijd discutabel dat je verschillende paden zou kunnen bewandelen om tot hetzelfde punt te komen, en welke beter is - verdomme, ik heb dezelfde stappen maanden geleden via IAG gezet en heb er geen spijt van... Maar wat Cobb heeft gedaan, is een duidelijk pad voorwaarts geven en het zo gemakkelijk mogelijk gemaakt om veel meer potentieel uit deze auto te halen, en dat voor een redelijke prijs. Het lijkt erop dat er altijd mensen zullen zijn die een uitgesproken hekel hebben aan Cobb; nog steeds niet zeker waarom.

Het is niet zo dat ze $4000 vragen voor een cat-back.
 
#11 ·
Weet iemand of je de vermogenswinst van deze stage 3 kit kunt behouden als je de uitlaat, inlaat, luchtfilter en hitteschild van de turbo verwijdert? Persoonlijk hou ik niet van de geluidskenmerken van de inlaat en aftermarket uitlaten. De standaard uitlaat klinkt goed genoeg en de aftermarket inlaten maken vervelende sissende geluiden.
 
#12 ·
Weet iemand of je de vermogenswinst van deze stage 3 kit nog steeds kunt behouden als je de uitlaat, inlaat, luchtfilterbox en hitteschild van de turbo verwijdert? Persoonlijk hou ik niet van de geluidskarakteristieken van de inlaat en aftermarket uitlaten. De standaard uitlaat klinkt goed genoeg en de aftermarket inlaten maken vervelende sissende geluiden.
De uitlaat verwijderen zoals in de catback? Je kunt de DP uiteraard niet verwijderen, en je kunt ook de inlaat niet verwijderen en hun OTS-map voor Stage 3 gebruiken. Je zou een protune nodig hebben en je zou wat vermogen verliezen door het gebrek aan inlaat.
 
#16 ·
Alle onderdelen die in de kit worden genoemd, zijn nodig om met de OTS-map te werken (mogelijk minus catback).
Ik zou nooit een OTS-map doen. Het zou goed afgesteld worden op een dyno en ik zou alleen op zoek gaan naar een vermogensverhoging in het standaard bovenste toerentalbereik. Het is zinloos om de vermogensband alleen naar links te forceren, omdat de gearing je van 4k tot redline weghoudt, en dat is wat OTS-maps doen, voor zover ik kan zien.
 
#20 ·
Op mijn protune heb ik een inlaat maar de SPT uitlaat. Je kon zien dat de flow werd beperkt door de TQ-nummers.. Je kunt verbeteringen aanbrengen met de standaard spullen via een protune, gewoon jezelf beperken.
hoeveel is de beperking, als je het weet? Ik neem aan dat de beperkingen eigenlijk kunstmatig zijn omdat die inlaten niet immuun zijn voor warmteopname. Dus als je die chique turbo hitteschild en de chique airbox en luchtfilter hebt en je daar op de dragstrip zit te wachten tot je aan de beurt bent, dan is de warmteopname hetzelfde als de standaard inlaat. Dus het enige wat ik zie gebeuren is dat de auto een hoop timing terugneemt als je de race start, omdat hij agressiever is afgesteld voor de chique inlaten.Ik heb de dwaze luide geluidsniveaus van de aftermarket catback uitlaten niet nodig. Als ik ooit een uitlaat plaats, zou het de Subaru STi uitlaat zijn.
 
#26 ·
Inlaat zorgt voor goed vermogen op deze auto's. Ik zou overwegen om de cobb-inlaat te nemen met het hitteschild / de box, zodat je het inlaatvolume kunt verlagen. Verwijder dan de inlaatgeluidsbuis.
 
#27 ·
Inlaat zorgt voor goed vermogen op deze auto's. Ik zou overwegen om de Cobb-inlaat te nemen met het hitteschild / de box, zodat je het inlaatvolume kunt verlagen. Verwijder dan de inlaatgeluidsbuis.
Ik ging ervan uit dat de standaard inlaat niet restrictief was en dat er geen winst zou zijn als je alleen een inlaat installeerde en daarop afstemde.
 
#35 ·
Dit draadje loopt uit de hand.

Hoe zit het met hetzelfde pakket inclusief een UEL-header in plaats van de cobb catback? Zal ik meer pk's en koppel winnen van laag tot hoog? Of is de standaard catback restrictief aan de bovenkant?
Kan niet praten over een "pakket" met UEL; over het algemeen is er bij het praten over een "pakket" een bijbehorende OTS-kaart. Er is geen precedent geweest voor een OTS-kaart met een soort UEL, en geen reden om te denken dat die er ooit zal zijn. Het concept van een "pakket", heren, is dat het een vooraf bepaalde lijst met onderdelen is die MOETEN WORDEN GEBRUIKT MET EN ALLEEN MET de meegeleverde OTS-kaart die u naar een verwachte vermogensafgifte brengt. Meestal zou een protune geen deel uitmaken van die vergelijking... en de catback en UEL zullen de stroomkarakteristieken enorm verschillend veranderen. Kortom, de UEL is pre-cat de cat-back is, nou ja... post-cat. Een catback vereist geen afstelling omdat deze zich stroomafwaarts bevindt van sensoren waar de motor om geeft. Een UEL vereist absoluut een afstelling.

Dat gezegd hebbende, het bewijs dat rond de forums wordt getoond met daadwerkelijke dynobladen van bekende tuners, impliceert dat de catback helemaal niet zo restrictief is op deze auto's. Dus als je een UEL aan de rest van dit pakket wilt toevoegen, de catback wilt uitsluiten en hem wilt laten afstellen, zit je waarschijnlijk goed. Misschien wil je een tuner raadplegen over de 725 injectoren - ik denk dat ze prima zouden zijn met alleen het toevoegen van een UEL, maar ik ben maar een of andere sukkel op de forums...

Ik heb ook gelezen dat Cobb de boost gewoon heeft opgevoerd om "te laten zien" dat er winst is, maar mensen gingen met de inlaat naar een tuner en er werd niets gewonnen.
Ik heb gelezen dat Kim Jong-Un op een eenhoorn de strijd aangaat. We zijn op zoek naar empirisch bewijs, niet naar woekerende vendor gerrymandering.

ik ben een kieskeurige klootzak, dat ben ik echt. De belangrijkste reden waarom ik het modden niet heb overwogen (naast garantie) is vanwege de vermogensband die niet lineair toeneemt.

ik wil niet meer koppel dan pk's, wat typisch wordt gezien bij het modden. ik wil een tunerwinkel binnenlopen en hen vertellen om het geluid van mijn auto helemaal niet te veranderen en de standaard vermogenscurve verder te verhogen, terwijl ik toch de standaard vermogenscurvestijl behoud... iets dat we zouden vinden in wat Subaru waarschijnlijk zou doen als ze zelf de motor zouden afstellen (zoals ze daadwerkelijk deden met de nieuwe ecu die ze in de nieuwe modellen hebben gestopt).

OTS-kaarten verschuiven de kracht gewoon naar links, dus er zijn enorme koppelwinsten van laag tot middenbereik, maar een neusduik daarna. Dit is de reden waarom ze sneller aanvoelen op straat. Maar op het circuit is er geen winst omdat de standaard vermogensband niet echt is vergroot. In feite zou ik bij een race-toepassing met OTS-kaarten bang zijn dat de timing aan de bovenkant wordt weggetrokken omdat de mod probeert iets daar te forceren waar het niet zou moeten zijn.

plus nogmaals over de warmteopname met de chique uitziende inlaat; ik wil geen afstelling voor "perfecte" inlaattemperaturen. Met andere woorden, ik wil niet de man zijn die zegt: "oh, ik moet 5 uur wachten tot dit is afgekoeld voordat ik met je kan racen", omdat de afstelling de timing naar boven trekt / op een gekke manier explodeert als ik dat niet doe.
uh... er is geen andere manier om dit te zeggen... maar je komt nu dom over. Veel giswerk in je hoofd zonder echte ervaring of zelfs maar begrip om het te ondersteunen. Ik stel voor dat de beste manier voor jou om verder te gaan met je gedachten over modden, is om het verschil uit de eerste hand te ervaren. Vraag iemand op een bijeenkomst om je mee te nemen voor een ritje of zo... want er is een enorm verschil tussen het bekijken van lijnen op een grafiek en het voelen hoe dat zich vertaalt naar de rijervaring. Mijn auto is een verschil van dag en nacht vergeleken met toen hij standaard was - maar de dynografiek vertelt niet het hele verhaal. Ja, de auto voelt sterker van begin tot eind, en de "ricer mods" hebben me daar gebracht!

Een ander idee voor wat bewijs uit de echte wereld zou zijn met een paar jongens die meedoen met een paar voor-en-na 1/4 mijl e.t.'s. Ik zag ergens een build thread waar een man dat geweldig deed, maar ik kan me niet herinneren wie het was. Als ik me goed herinner, reed hij diep in de 12's in fase 2; deze dingen rijden misschien hoge 12's standaard met een uitzonderlijke bestuurder - waarschijnlijk meer als lage 13's.

Ik heb minder dan die kit uitgegeven om dingen afzonderlijk te kopen en heb het equivalent van die spullen of beter plus 1000cc injectoren, ELH, brandstofrails en brandstofleidingen en Aeromotive FPR. Alles voor ongeveer dezelfde prijs.
Klopt, maar je snapt het nog steeds niet; het komt als een pakketdeal zonder de vereiste om het naar een tuner te brengen. Ik weet zeker dat je sigaretten goedkoper kunt krijgen door in bulk te kopen, maar dat doet je niet veel goed als je midden in een nicotine-aanval zit en er een 7-11 aan de overkant van de straat is.
 
#31 ·
Ik ben een kieskeurige klootzak, dat ben ik echt. De belangrijkste reden waarom ik geen modificatie heb overwogen (naast garantie) is vanwege de vermogensband die niet lineair toeneemt.

Ik wil niet meer koppel dan pk's, wat typisch wordt gezien bij modificatie. Ik wil een tuner shop binnenlopen en hen vertellen om het geluid van mijn auto helemaal niet te veranderen en de standaard vermogenscurve verder te verhogen, terwijl ik toch de standaard vermogenscurvestijl behoud... iets dat we zouden vinden in wat Subaru waarschijnlijk zou doen als ze zelf de motor zouden tunen (zoals ze daadwerkelijk deden met de nieuwe ecu die ze in de nieuwe modellen stopten).

OTS-kaarten duwen het vermogen gewoon naar links, dus er zijn enorme koppelwinsten laag tot middenbereik, maar daarna een duikvlucht. Dit is de reden waarom ze sneller aanvoelen op de weg. Maar op het circuit is er geen winst omdat de standaard vermogensband niet echt is verhoogd. In feite zou ik bij een race-applicatie met OTS-kaarten bang zijn dat de timing bovenaan wordt teruggetrokken omdat de mod iets probeert te forceren waar het niet zou moeten zijn.

Plus nogmaals over de warmteopname met de chique inlaat; Ik wil geen afstelling voor "perfecte" inlaattemperaturen. Met andere woorden, ik wil niet de man zijn die zegt: "oh, ik moet 5 uur wachten tot dit is afgekoeld voordat ik tegen je kan racen", want de afstelling zal de timing bovenaan op een gekke manier terugtrekken / detonerend als ik dat niet doe.
 
#34 ·
Ik ben een kieskeurige klootzak, dat ben ik echt. De belangrijkste reden waarom ik het modden niet heb overwogen (naast garantie) is vanwege de vermogensband die niet lineair toeneemt.

Ik wil niet meer koppel dan pk's, wat typisch wordt gezien bij het modden. Ik wil een tuner shop binnenlopen en hen vertellen om het geluid van mijn auto helemaal niet te veranderen en de standaard vermogenscurve verder te verhogen, terwijl ik toch de standaard vermogenscurvestijl behoud... iets dat we zouden vinden in wat Subaru waarschijnlijk zou doen als ze zelf de motor zouden tunen (zoals ze daadwerkelijk deden met de nieuwe ecu die ze in de nieuwe modellen stopten).

OTS-kaarten duwen het vermogen gewoon naar links, dus er zijn enorme koppelwinsten laag tot middenbereik, maar daarna een nose dive. Dit is de reden waarom ze sneller aanvoelen op de weg. Maar op het circuit is er geen winst omdat de standaard vermogensband niet echt is vergroot. In feite zou ik bij een race-applicatie met OTS-kaarten bang zijn dat de timing bovenaan wordt weggehaald omdat de mod iets probeert te forceren waar het niet zou moeten.

Plus nogmaals over de warmteopname met de chique inlaat; Ik wil geen tune voor "perfecte" luchtinlaattemperaturen. Met andere woorden, ik wil niet de man zijn die zegt: "oh, ik moet 5 uur wachten tot dit is afgekoeld voordat ik tegen je kan racen", want de tune zal de timing bovenaan op een gekke manier weghalen / detoneren als ik dat niet doe.
Heb je ooit een stage 2 STI gereden? Omdat de top in een stage 2 is werelden beter dan stock of stage 1. Ik ben het ermee eens dat de OTS-tunes niet erg goed zijn, maar haal een protune en er is overal veel meer vermogen.
 
#33 ·
Cobb biedt een bewezen upgrade-pad. Het is niet goedkoop, maar alle onderdelen werken samen. Als je je niet op een locatie bevindt waar een lokale tuner is, is dit misschien je enige optie. Cobb biedt zeer goede OTS-tunes, maar er zijn grotere voordelen met een protune, maar dat is misschien geen optie voor sommige Subaru-bezitters.

Dus waar is de Stage 4-kit met hun 20G-turbo?
 
#38 ·
Bekijk de HP- en TQ-curves van Stock vs. Stage 1+ en 2. Koppel en HP-vermogensband worden over het hele vermogensbereik verhoogd. Het wordt niet naar links/rechts verplaatst, zoals u hebt vermeld.


[URL="https://static.cobbtuning.com/cobbtuningweb/site/images/accessport/dyno_graphs/Subaru_STI_15b.jpg"]Image Link
[/URL]

En hier is Stage 3 vs. Stock. Aanzienlijke winsten over het hele vermogensbereik.

[URL="http://i8.photobucket.com/albums/a26/lennyk1313/media/2015%20STI/Screen%20Shot%202015-06-26%20at%2011.56.49%20PM_zpskd7bffe4.png"]Image Link
[/URL]
ja, ik denk dat het afhangt van welke dyno-grafiek je bekijkt.

dit komt meer overeen met waar ik het over heb;

er is zeker meer vermogen, maar er is die neusduik in het vermogen waar ik over argumenteer. Ik hou gewoon niet van het gevoel dat de auto aan het einde buiten adem raakt, mijn 4e generatie firebirds waren zo in de hoogtijdagen. Mijn 91 c4 ZR-1 was dat echter niet. Die trok hard door tot de rode lijn. De nieuwe STi doet me denken aan die ZR-1 vermogenscurve en ik zou willen dat het zo blijft.


Image
 
#40 ·
Ik weet niet zeker of ik je begrijp. Je krijgt snellere spool dan standaard, en je krijgt veel meer pk's en koppel van 3k-6K RPM. Waar is de duikvlucht? Na 6200 tpm raakt de standaard turbo buiten adem, dit is wat je ziet. Als je top-end wilt, moet je een andere turbo-upgrade en ondersteunende mods gebruiken.
 
#41 ·
Ik weet niet zeker of ik je begrijp. Je krijgt snellere spool dan standaard, en je krijgt veel meer PK en koppel van 3k-6K RPM. Waar is de nose dive? Na 6200RPM raakt de standaard turbo buiten adem, dit is wat je ziet. Als je top-end wilt, moet je een andere turbo-upgrade en ondersteunende mods gebruiken.
De standaard auto trekt hard door tot 6700 redline en hij duikt niet. Je zou ongeveer 700+ rpm nose-diven zien met een tune die zich richt op 3k-6k. Dat is wat de grafiek die ik heb gepost laat zien.

er is snellere spool up bij 3k rpm dat snap ik, maar op een standaard auto zou je hem niet bij die lage rpm intrappen. Je zou 4200 rpm zitten en er zal geen turbo lag zijn als je hem op de vloer trapt en je kunt de powerband helemaal naar de redline brengen.
 
#46 ·
Ik denk dat wat argh69 bedoelde met 'nosedive' de afnemende koppelkromme is, waar ik ook geen fan van ben. Ja, de sti produceert meer vermogen over het hele toerentalbereik met de mods, maar het gevoel dat het vermogen op een duidelijke manier afneemt na een sterke initiële trek, is niet wat iedereen leuk vindt.

Ik vind het bijvoorbeeld leuk hoe een Honda Tyre R of S2000 of RX-8 een zeer vlakke koppelkromme heeft wanneer het vermogen komt (ja, ik weet al dat het langzamere auto's zijn). Het zorgt ervoor dat de auto langzaam aanvoelt, maar zo geven sommige mensen de voorkeur aan hun auto's.
 
#52 · (Edited)
Ik dacht dat ik wat geloofwaardige info zou toevoegen over de resultaten van fase 3 van een basis Dyno bij P&L vóór een Protune van JRTuned.

Mijn auto is een 2016 Sti Base. 2000 mijl. Mijn mods zijn Cobb fase 3 Package met Tomei Catback, Grimmspeed TMIC en IAG AOS, met een paar andere niet-performance mods.



Edit sorry jongens ik heb het verknald, deze grafiek is eigenlijk een JRTuned kaart voor Cobb fase 3 package in Sport modus. Verwijder het indien mogelijk. Ik weet niet hoe.