IW STi Forum banner

2015 JDM Mistachterlicht installatie, volledige DIY

41K views 99 replies 24 participants last post by  Depe  
#1 · (Edited)
Sorry voor zo'n vertraging jongens, ik moest foto's vinden, foto's maken en de tijd ging me voorbij.
Als je vragen hebt, stuur me dan gerust een PM, daar kan ik sneller antwoorden. :)

(1) Subaru JDM mistlamp (gekocht bij SMY Performance)

(1) Subaru "oe-style" achter mistlamp schakelaar, wordt geleverd met schakelaar en harnas die je een beetje moet aanpassen (Mistlampschakelaar - FTEIGHTYSIX)
  • Rood - Stroom van zekeringkast
  • Zwart - aarde
  • Geel - stroom van mistlamp
(1) Add-a-zekering, gebruik de 5A zekering (Littelfuse MINI ADD-A-CIRCUIT | Productdetails | Pep Boys)

(1) Diverse bedrading, connectoren en soldeergereedschap. Je hebt +/- 15ft 18g rode draad nodig.

Ik besloot om in plaats van alle bedrading aan elkaar te solderen, elke verbinding zijn eigen stekker te geven. Je kunt de connectoren gebruiken die je wilt, of alles solderen. Op deze manier kan ik, als ik iets wil loskoppelen en vervangen/wijzigen, dit per sectie doen.

Naar de installatie,
Zodra de mistlamp in zijn behuizing zit (zorg ervoor dat de lipjes op de beugel aan de ONDERKANT zitten!) voer je de bedrading door de grommet aan de bestuurderskant.

Knip de connectorstekker op de JDM-harnas af (nutteloos op USDM-auto's) en voeg een C-stijl adapter toe aan de zwarte draad, die aarde is, en krimp en soldeer. Ik geloof dat dit een 5 mm SS-moer is (apart, niet echt op die plek te vinden). Aard harnas aan de metalen carrosserie.
Image

Image

Voeg een connector toe aan de rode draad van de harnas. Vervolgens is het tijd om de rode draad (die stroom is) naar de zekeringkast aan de voorkant onder het stuur te voeren.
Image

Image

Image

De stoelen gaan er gemakkelijk af, maar je hoeft ze niet echt helemaal af te halen. Onder het middelste deel zit een klem die, wanneer je hem indrukt, de onderste stoel loslaat. Zoek naar lipjes om de rode voedingsdraad aan vast te klikken en vast te zetten. Doe dit helemaal naar voren door de dorpelbekleding te verwijderen en de bekleding waar de veiligheidsgordel zit iets terug te trekken.
Image

Image

Image

Als je de draad aan de voorkant hebt, laat dan een beetje extra over en knip onnodige draad af. Voeg een connector toe aan het uiteinde. De rode draad gaat in de gele draad van de harnas van de schakelaar.
Rode draad komt van de stroom van de mistlamp. Je kunt de schakelaarharnas op de vloermat zien. De rode draad gaat nu in een gele connector van de schakelaarharnas.
Image

Maak een verbinding van de add-a-zekering en de rode draad van de schakelaarharnas en tap in de 10A sigarettenaansteker zekeringlocatie. Ik koos deze plek omdat ik de sigarettenaansteker nooit voor iets gebruik. De lamp is 21w en gebruikt maximaal 3a.

DISCLAIMER: Wanneer je in deze zekering tapt, zorg er dan voor dat je je sigarettenaansluiting niet gebruikt om iets op te laden, want een zekering kan springen als je de mistlamp aan hebt staan ​​en er iets op de aansluiting is aangesloten. Wees gewaarschuwd!

Image

Image

Aard de harnas van de schakelaar op de metalen locatie hieronder.
Image

Sluit de schakelaarharnas (groene stekker) aan op de achterkant van de schakelaar. Dit is nadat je de kleine plastic afdekking aan de voorkant hebt verwijderd die die locatie verbergt.
Image

Zo ziet het eruit voordat alle bedrading wordt weggestopt en verborgen. Rode draad van schakelaarharnas - 10 amp sigarettenzekering. Zwart naar aarde direct achter het stuur. Geel naar rood van mistlampvoeding.
Image

Bevestig alle bekleding opnieuw en stop alle bedrading weg. Zo licht de schakelaar op voordat de achterste mistlamp wordt geactiveerd. Het is amberkleurig en het licht gaat een beetje door voordat het wordt ingeschakeld.
Uit:
Image

Aan:
Image

Juiste achterste mistlamp :)
Image

#5 ·
Re: JDM Mistachterlicht installeren, volledige DIY

Bedankt jongens! Ik heb een kleine opmerking toegevoegd over het gebruik van de sigarettenuitgang als je deze op de zekeringlocatie aansluit. In wezen, om een gesprongen zekering te voorkomen, moet je er niets op aansluiten, zoals een telefoon of radar.

#6 ·
Re: JDM Achter Mistlamp installatie, volledige DIY

Heeft u geprobeerd de R.Fog Zekering Locatie te gebruiken in plaats daarvan? In onze interne zekeringkast is er een gelabelde R.Fog open plek. Ik vraag me af of het zou werken als je de Add-A-Fuse op die locatie zou toevoegen?

#11 ·
Re: JDM Mistachterlicht installatie, volledige DIY

Heb je geprobeerd de R.Fog Zekering Locatie te gebruiken in plaats daarvan? In onze interne zekeringkast is er een gelabelde R.Fog open plek. Ik vraag me af of het zou werken als je de Add-A-Fuse aan die locatie toevoegde?
Dat is de eerste locatie waar ik aan dacht. Ik heb alleen de sigarettenaansteker afgetapt omdat iemand anders die deze installatie heeft gedaan die locatie heeft gebruikt en daar ben ik begonnen als referentiepunt. Ik zal er naar moeten kijken, maar ik zie niet in waarom het niet zou werken op de R.Fog locatie. Mijn enige zorg is waarom er ĂĽberhaupt een zekering zit, aangezien onze USDM-auto's niet zijn uitgerust met mistachterlichten. :confused:

Is er een relais gebruikt?

Onder de "**KLIK VOOR DETAILS EN PRODUCTBESCHRIJVING" sectie
stelt het "***- Geel moet naar een relais om mistlampen of wat dan ook van stroom te voorzien (zo niet, dan blaast de schakelaar)"
Geen relais. De lamp geeft niet genoeg stroom af om een relais nodig te hebben. Een 5a zekering is voldoende voor een lamp met slechts 2-3a max.

De installatie-instructies van de schakelaar die ik heb gekocht, zijn voor een mistlampconfiguratie waarbij je de ontstekingsdraad aftapt voor stroom, enz.

van plan om 2015 Forester Switch te installeren, maar ik weet niet hoe ik hem moet aansluiten.. :(

Image Link
Wat zijn de pinnen/draadkleuren voor die schakelaar?

#18 ·

vraagt ​​me ​​af ​​of ​​die ​​harnas ​​zelfs ​​moet ​​worden ​​doorgesneden ​​of ​​gewoon ​​rechtstreeks ​​in ​​de ​​aanvullende ​​schakelaar ​​moet ​​worden ​​gestoken ​​en ​​de ​​stroomdraad ​​moet ​​worden ​​aangesloten ​​op ​​de ​​stroomdraad ​​op ​​de ​​harnas.
Heb ​​iemand ​​nodig ​​met ​​een ​​niet-USDM-versie ​​en ​​laat ​​ze ​​hun ​​zekeringkastpaneel ​​openen! :)

#19 ·

Ik heb net geprobeerd om de R FOG zekering aan te boren. Het is een constante 12V bron dus no bueno. Ik heb de ILLUM zekering aangesloten zodat de knop pas werkt als de parkeerlichten 's nachts aan zijn.

#20 ·

JoeJoe, heb je aangesloten met de mistlamp schakelaar aangesloten? of gewoon een rechte draad in die zekering spot? Bedankt voor het proberen in ieder geval! goed om te weten. Ik ben ook benieuwd of iemand geprobeerd heeft om hun mistlampdraad naar de kabelboom in de motorruimte onder de ABS-eenheid te laten lopen. Als je net onder en iets voor de ABS-verdeeleenheid in de motorruimte kijkt, vind je een draad met de mannelijke en vrouwelijke connector eraan, maar het vrouwelijke deel heeft geen draad die eruit komt, alleen twee rubberen grommet-stekkers. Ik vermoed dat dit ofwel voor de JDM Mistlamp Bezel DRL is, of de ACHTER Mistlamp Draad.

#24 ·

JoeJoe, heb je aangesloten met de mistlamp schakelaar aangesloten? of gewoon een rechte draad in die zekering spot? Bedankt voor het proberen in ieder geval! goed om te weten. Ik ben ook benieuwd of iemand geprobeerd heeft om zijn mistlampdraad naar de kabelboom in de motorruimte onder de ABS-eenheid te laten lopen. Als je net onder en iets voor de ABS-verdeeleenheid in de motorruimte kijkt, vind je een draad met de mannelijke en vrouwelijke connector eraan, maar het vrouwelijke gedeelte heeft geen draad die eruit komt, alleen twee rubberen grommet plugs. Ik vermoed dat dit ofwel voor de JDM Mistlamp Bezel DRL is, of de ACHTER Mistlamp Draad.
Ik heb de BRZ-schakelaar van FTEightySix gekregen. Ik heb een 5 ampère Add-A-Fuse toegevoegd aan de 7.5 ILLUM zekering. Werkt perfect. Ik heb verder niets gedaan, maar ik wil graag de grijze connector uitproberen die ongebruikt is in de auto voor een nettere installatie. Op dit moment is de BRZ-schakelaar kabelboom opgerold en vastgebonden aan de bestaande grijze connector.

#26 ·
Re: JDM Achterste Mistlamp installatie, volledige DIY

Ik wil ook de OEM-knop gebruiken, zou dit werken?

1. Sluit de grijze kabelboom aan op de achterkant van de OEM-knop.
2. Houd de PAARSE en ZWART/WIT draad intact (om de knop te verlichten).
3. Knip de ZWARTE draad van de kabelboom af en sluit deze (vanaf de knopzijde) aan op de ZWARTE draad van de jdm-lamp. Knip de PAARS/GELE draad van de kabelboom af en sluit deze (vanaf de knopzijde) aan op de RODE draad van de jdm-lamp. De vrije uiteinden van de zwarte draad en de paars/gele draad die van de autozijde komen, zullen gewoon draadkappen hebben.
4. Splice een Bussman BP/HHH ATM Add-A-Fuse in de PAARS/GELE draad (die is aangesloten op de jdm RODE draad) en gebruik een geschikte zekeringgleuf.
5. Splice een andere ZWARTE draad met een U-vorm of ringstijl uiteinde en aard deze ergens in de kofferbak.

Ten slotte, is er een andere zekeringgleuf die we kunnen gebruiken dan die van de sigarettenaansteker? Ik zou graag de optie willen hebben om de sigarettenaansteker en de achterste mistlamp tegelijkertijd te gebruiken.

#29 ·

Betreffende Spud's post (ik was zijn schrijfsels aan het lezen...), schreef hij het alsof hij de draden volledig had afgesneden en de zwarte en paarse/gele draad direct op de lamp had aangesloten. We hebben de directe lijn van de zwarte draad getest (denkend dat het een dedicated ground was), en ontdekten dat het een actieve 60v draad was die mogelijk rechtstreeks van de batterij kwam. De paarse/gele draad is in die zin zeker verbonden met de mistlamp lijn.
Mijn vermoedens met deze "oem voor mistlamp knop" deden me talloze Forester forums doorzoeken, aangezien ze deze onafhankelijke knop bijna uitsluitend gebruiken en hem net tussen meerdere complexe circuits vonden.
Kortom, ik denk dat ik gewoon de gele/paarse draad ga aftappen in plaats van hem volledig af te snijden en mijn eigen ground voor de jdm lamp te creëren (duh).. waarbij de paarse, witte/zwarte EN zwarte draad volledig aangesloten blijven. Heeft iemand dit al geprobeerd?

#31 ·

Met betrekking tot Spud's post (ik was zijn schrijfsels aan het lezen...), schreef hij het alsof hij de draden volledig had afgeknipt en de zwarte en paarse/gele draad direct op de lamp had aangesloten. We hebben de directe lijn van de zwarte draad getest (denkend dat het een dedicated ground was), en ontdekten dat het een actieve 60v draad was die mogelijk rechtstreeks van de batterij kwam. De paarse/gele draad is in die zin zeker verbonden met de mistlamp lijn.
Mijn vermoedens met deze "oem voor mistlamp knop" deden me talloze Forester forums doorzoeken, aangezien ze deze onafhankelijke knop bijna uitsluitend gebruiken en ik hem net tussen meerdere complexe circuits vond.
Kortom, ik denk dat ik gewoon de gele/paarse draad ga aftappen in plaats van hem volledig af te knippen en mijn eigen ground te creëren voor de jdm lamp (duh).. waarbij de paarse, witte/zwarte EN zwarte volledig aangesloten blijven. Heeft iemand dit geprobeerd?
Als je gewoon de draad zelf aftapt, zet de knop dan niet tegelijkertijd de mistlampen voor aan en uit, aangezien deze gekoppeld is aan de kabelboom en de hendel?

#32 ·
Re: JDM Achter Mistlicht installatie, volledige DIY

Het lijkt erop dat alleen de basismodellen van de WRX uit 2015 deze knop correct kunnen gebruiken. Zodra het relais officieel is toegepast voor de oem mistlampen voor, is het alsof dat hele circuit buiten gebruik wordt gesteld. Kortom, als je een 2015 limited en hoger hebt, sti 2015 basis en hoger, zijn de mistlampen allemaal toegewezen aan je richtingaanwijzerhendel.
Kan iemand dit tegenspreken? Tot nu toe baseren we dit op speculatie. Ik heb met Minus2+1Turbo gewerkt aan deze Forester-knop voor zijn '15 limited sti, en het is hopeloos met die afgeplakte kabelboom in de buurt van de zekeringen. We hebben alles geprobeerd, ik ben er vrij zeker van dat het relaisgebaseerd is. Ik heb mijn eigen '13 wrx bedraad met de FTEIGHTYSIX-knop met een bussman op zijn eigen circuit en het werkt perfect.

#33 ·

Omdat ik dit ga doen op mijn 2015 limited. Kan niet zeggen dat ik hier blij van word. Dus licht de schakelaar tenminste op? Ik zou de onderdelen deze week moeten hebben en hopelijk kan ik het volgend weekend aanpakken. Ik zal deze thread gebruiken als referentie en alles posten wat ik kan uitzoeken. Hopelijk krijg ik het aan de praat.
Het lijkt erop dat alleen de basis* modellen van de 2015 wrx deze knop goed kunnen gebruiken. Zodra het relais formeel is toegepast voor de oem mistlampen vooraan, is het alsof dat hele circuit buiten gebruik wordt gesteld. Kortom, als je een 2015 limited en hoger hebt, sti 2015 basis en hoger, zijn mistlampen allemaal toegewijd aan je richtingaanwijzerhendel.
Kan iemand dit tegenspreken? Tot nu toe baseren we dit op speculatie. Ik heb met Minus2+1Turbo gewerkt aan deze Forester-knop voor zijn '15 limited sti, en het is hopeloos met die afgeplakte kabelboom in de buurt van de zekeringen. We hebben alles geprobeerd, ik ben er vrij zeker van dat het relaisgebaseerd is. Ik heb mijn eigen '13 wrx bedraad met de FTEIGHTYSIX-knop met een bussman op zijn eigen circuit en het werkt perfect.

#37 ·
Re: JDM Mistachterlicht installatie, volledige DIY

Ik wacht tot mijn 16 STI binnenkomt, zodat ik alles van mijn 15 WRX kan overzetten.

Oorspronkelijk heb ik dit gedaan voor mijn mistachterlicht.

Image Link
Deze opstelling, ervan uitgaande dat je je onafhankelijke circuit hebt met de bussman add-a-zekering, zou geen probleem moeten zijn. Het probleem zit hem in de OEM-knop die in die sleuf gaat die standaard op Foresters zit. Ugh, de bedrading maakt me gewoon gek.

Hoe dan ook, hier zijn de voltages:

Reguliere koplampen aan, mistlampen uit (stengel gevoed) - oem mistlampknop uit
Geel/Paars: 00.5
Paars: 12.3
Zwart: 15.1
Zwart/Wit: 1.162

Reguliere koplampen aan, mist aan - oem mistlampknop uit

Y/P: hetzelfde als hierboven
P: hetzelfde *
B: hetzelfde *
Z/w: hetzelfde *

Reguliere koplampen aan, geen mist - oem mistlampknop aan

Y/P: 1.1
P: 12
B: 13
Z/W: 1.16

Reguliere koplampen aan, mistlampen aan - oem mistlampknop aan

Y/P: .4
P: 12
B: 16
Z/W: 1.16

Betekenis? Ergens zit een relais. Iemand moet het actieve mistrelais van zijn eigen limited halen en misschien kunnen we hier iets mee.

Credits hiervoor gaan naar Minus2+1Turbo. Ik hoop dat al dit werk uiteindelijk loont bro LOL

#38 ·

Eindelijk tijd gehad om het te uploaden. Hier is de zekeringkast van de '15 limited sti. Elke relais is zo goed als gevuld, behalve één sleuf... omhoog kijkend vanaf het midden van de foto. Weet iemand waar die relais voor dient? Tenzij het om een reden leeg is... de auto heeft zo'n beetje elke functie behalve de navigatie. Ideeën?